Elektryczny Focus na salonie Detroit 2011

Elektryczny Focus na salonie Detroit 2011
Ford press

Podczas trwającego obecnie salonu motoryzacyjnego w Detroit, najwięcej zamieszania wywołuje producent aut z… Detroit. Ford zaprezentował już dwie nowe hybrydy, a także całkowicie elektryczną {więcej}wersję Focusa.

Tegoroczny Detroit International Auto Show potwierdza, że priorytetem koncernów motoryzacyjnych jest dzisiaj przede wszystkim ograniczenie konsumpcji paliwa w nowych modelach.

W Detroit niemiecki Mercedes pokazuje najnowszą i wyjątkowo ekonomiczną klasę S, model S350 Bluetec, japońska Toyota chwali się kolejnymi odsłonami Priusa (jak przekonują Japończycy to właśnie Prius będzie najlepiej sprzedającym się samochodem w USA w 2020 roku), a Chińczycy wkraczają na salony motoryzacji z hybrydą S6 (o tym, że jest to samochód chiński, przekonuje – w opinii amerykańskich komentatorów – fakt, że jego projekt został totalnie skopiowany – w tym wypadku S6 ma być kopią Lexusa RX).

REKLAMA

Wyżej wskazane auta to tylko przykłady wielu nowych hybrydowych i elektrycznych aut, które w tym roku prezentowane są w Detroit.

O tym, że to właśnie technologie bazujące na napędzie elektrycznym wywołują dzisiaj największe zainteresowanie ekspertów z branży motoryzacyjnej świadczy fakt, że w Detroit amerykańskie stowarzyszenie przemysłu samochodowego wybrało samochodem roku 2011 własnie model elektryczny – Chevroleta Volta.

REKLAMA

Ale to nie Chevrolet, którego Volta od niedawna można już kupić za Oceanem, wzbudza największe zainteresowanie mediów w Detroit. O wiele więcej mówi się o jego sąsiedzie zza miedzy – Fordzie, który w tym roku do salonu w Detroit przygotował się wyjątkowo dobrze.

W Detroit Ford pokazuje dwie nowe hybrydy. Ford C-Max Energi to hybryda w wersji plug-in, którą będzie można doładować z domowego gniazdka 120V. W dodatku Ford zaoferuje dla kierowców C-Max Energi specjalną aplikację na telefony komórkowe, dzięki której będzie można zdalniesprawdzić aktualny stan baterii. C-Max Energi ma być bezpośrednią konkurencją dla Volta, nad którym ma przeważać m.in. zasięgiem (500 mil do 350 mil Volta). Druga hybryda to C-Max Hybrid, która ma być uosobieniem nowej generacji w technologii hybrydowej.

Jednak to nie wspomniane hybrydy są największym hitem Forda w Detroit. Jest nim całkowicie elektryczny Ford Focus, który na rynku amerykańskim ma być dostępny w 2012 roku. Oprócz wymienionej wyżej aplikacji MyFord Mobile, do Focusa dołączona zostanie również aplikacja umożliwiająca szybkie zlokalizowanie okolicznych stacji ładowania pojazdów, a także wybór najtańszej z nich.

Ford nie podał jeszcze ceny nowego Focusa, jednak amerykańscy eksperci rynku motoryzacji są zdania, że będzie on kosztował od 30 do 40 tysięcy dolarów.

Przecieranie elektrycznych szlaków Ford zaczął już od wypuszczenia na amerykański rynek elektrycznego Transita Connect. Wraz ze wspomnianym Focusem, koncern z Detroit do 2013 roku chce wypuścić na rynek 5 zasilanych bateriami modeli.

Poniżej przedstawiamy wizualizacje Forda Focus Electric.