Najbardziej ekonomiczny samochód w Europie

ADAC, niemiecki automobil-klub, przeprowadził test na najbardziej ekonomiczny samochód, który jest dostępny na europejskim rynku. {więcej}

ADAC – Allgemeiner Deutscher Automobil-Club – sprawdził wydajność prawie wszystkich pojazdów dostępnych w salonach sprzedaży na Starym Kontynencie. W testach, w których wzięło udział 241 aut, sprawdzono, które z nich zajedzie najdalej po zalaniu baku za 30 euro.

Zwycięzcą testu okazał się Fiat Panda Natural Power z silnikiem 1,2 8V, napędzany gazem ziemnym. Kierowca Fiata Panda jadąc na, zatankowanym za 30 euro, gazie ziemnym pokonał dystans 724 km, co odpowiada odległości od Frankfurtu nad Menem do wyspy Sylt, która znajduje się w pobliżu granicy z Danią.

REKLAMA

Wynik Pandy został osiągnięty przy koszcie CNG na poziomie 0,94 euro. Oznacza to, że średnie spalanie podczas podróży Pandą Natural Power wyniosło 22,7 km / 1 kg CNG. Ceny Pandy zaczynają się od ok. 14 tys. euro.

REKLAMA

Drugie miejsce w teście ADAC zdobył Volkswagen Passat Variant z silnikiem 1,4 TSI EcoFuel, którym z Frankfurtu nad Menem, po wydaniu na stacji benzynowej 30 euro, można dojechać aż do Rostocku – pokonując odległość 658 km.

Na trzecim miejscu uplasował się najlepszy diesel w rankingu – VW Golf z serii BlueMotion z silnikiem 1,6 TDI, który przejechał 610 km. Natomiast czwartym w kolejności Fordem Fiesta na propan butan, z silnikiem 1,4 LPG Titanium, kierowca ADAC pokonał odległość 568 km – odpowiadającą dystansowi z Frankfurtu do Berlina.

Dopiero na piątym miejscu uplasowała się pierwsza hybryda, a jednocześnie najlepszy w rankingu samochód napędzany benzyną – Prius z silnikiem 1,8 l. Po tankowaniu za 30 euro na stacji benzynowej we Frankfurcie hybrydą Toyoty nie dojechalibyśmy już jednak do Polski – samochód, po przejechaniu 467 km, zatrzymałby się bowiem w Dreźnie.

W pierwszej dziesiątce testu niemieckiego automobil-klubu znalazły się jeszcze Chevrolet Matiz 1.0 (325 km), napędzany bioetanolem Saab 9-3 SportCombi 2.0 (279 km), Land Rover Discovery 3.0 TDV6 SE (239 km), C6 Coupe (181 km) i na dziesiątym miejscu – BMW ActiveHybrid X6 (171 km).


Red. Gramwzielone.pl