Jaka będzie cena pierwszego elektrycznego auta GM?

General Motors podał cenę, jaką będzie trzeba zapłacić za Chevroleta Volt, który trafi do sprzedaży już na początku przyszłego roku.{więcej}

Jak poinformował GM, Volt będzie kosztował 41 tys. dolarów, jednak przy jego zakupie będzie można skorzystać z ulgi podatkowej, którą amerykański rząd oferuje kupującym ekologiczne auta i która wynosi 7,5 tys. dol. W efekcie, cena pierwszego elektrycznego samochodu General Motors spadnie do 33,5 tys. dolarów.

Co ciekawe, GM chce ograniczyć podaż Voltów w pierwszym roku sprzedaży do 10 tys. egzemplarzy. W dodatku, mają one być dostępne wyłącznie w salonach w Kalifornii, Michigan, Connecticut, Teksasie, Nowym Jorku, New Jersey i w Waszyngtonie.

REKLAMA

Produkcja Voltów na pełną skalę rozpocznie się pod koniec tego roku. Chociaż cena samochodu jest o wiele niższa od jedynego dostępnego aktualnie elektrycznego samochodu w USA, Tesli Roadster, za którą trzeba zapłacić ponad 100 tys. dolarów, za elektrycznego Nissana Leaf, który trafi do sprzedaży w tym samym czasie co Volt, trzeba będzie zapłacić ok. 25 tys. dolarów.

REKLAMA

Bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem dla chętnych na Volta, które zaoferuje GM, jest specjalny kredyt. Dzięki niemu będzie można stać się posiadaczem Volta wpłacając początkowo 2,5 tys. dolarów, a następnie spłacając przez 3 lata miesięczne raty w wysokości 350 dolarów. Amerykańscy analitycy rynku motoryzacji właśnie w preferencyjnym kredycie upatrują szans na sukces Volta.

Zasięg elektrycznego Volta na naładowanej baterii to 64 km, niemniej jednak samochód posiada dodatkowy silnik spalinowy, który uruchamia się po rozładowaniu baterii i generuje energię elektryczną. Tymczasem zasięg Nissana Leaf to 160 km, auto to nie posiada jednak dodatkowej jednostki napędowej, która uruchomi się po rozładowaniu baterii.

Symptomatyczny dla rywalizacji GM i Nissana jest fakt, iż gdy pierwszy z koncernów ogłosił 8-letnią gwarancję na baterię Volta, która niezależnie od daty produkcji może skończyć się też po przejechaniu 100 tys. km, identyczną gwarancję na baterię Leafa ogłosił Nissan.


Red. Gramwzielone.pl