REKLAMA
 
REKLAMA

Stacja ładowania EV przy farmie fotowoltaicznej

Stacja ładowania EV przy farmie fotowoltaicznej
fot. Elocity

Sprzedaż usług ładowania pojazdów elektrycznych (EV) z wykorzystaniem energii ze słońca pozwala na optymalizację marży i modyfikowanie ceny energii. Taką opcję testuje Elocity.

Operator stacji ładowania pojazdów elektrycznych testuje działanie stacji w sąsiedztwie farmy fotowoltaicznej pod kątem korzyści z tego wynikających. Jak twierdzi Elocity, przynosi to oszczędności dla posiadaczy aut zeroemisyjnych i zysk dla właściciela stacji.

W ramach systemu właściciel ładowarki korzysta z oprogramowania Elocity do zarządzania stacjami, które pozwala na modyfikowanie ceny w zależności od generacji słonecznej. Takie rozwiązanie funkcjonuje w Poddubówku koło Suwałk przy farmie fotowoltaicznej należącej do firmy Kazbud.

REKLAMA

Patrząc na wyniki pilotażowego wdrożenia, widać, że z jednej strony w miesiącach słonecznych rośnie zainteresowanie kierowców ładowaniem swoich aut przy farmach fotowoltaicznych. Z drugiej strony właściciel stacji w tym okresie może sprzedawać energię drożej niż na giełdzie i z większym zyskiem – mówi Jakub Górski, dyrektor rozwoju biznesu Coral, firmy specjalizującej się m.in. w projektowaniu kompleksowych instalacji fotowoltaicznych. – Jednocześnie ta „drożej sprzedana energia” jest tańsza dla użytkowników aut elektrycznych w stosunku do innych komercyjnych stacji. Wszyscy uczestnicy rynku zyskują.

– Kluczowym argumentem przemawiającym za montażem stacji ładowania w sąsiedztwie farmy PV jest to, że właściciel optymalizuje marżę na sprzedaży usług ładowania poprzez wykorzystanie tańszej energii, którą produkuje na farmie – wyjaśnia Jan Trzeciakowski, sales & marketing manager Elocity. – Znacząco podnosi to ROI i przyspiesza zwrot z inwestycji w stację EV, jednocześnie zwiększając zyski płynące z farmy.

REKLAMA

Szybszy zwrot z inwestycji

Właściciele instalacji fotowoltaicznych coraz częściej dostrzegają, że dzielenie się zgromadzoną energią z kierowcami aut zeroemisyjnych jest dobrym uzupełnieniem ich modelu biznesowego. Oferta taka ma się sprawdzać szczególnie w regionach turystycznych. Jeśli farma fotowoltaiczna ze stacjami EV nie jest oddalona od głównej drogi o więcej niż 10 km, to chętnie korzystają z nich nie tylko mieszkańcy, ale przede wszystkim turyści.

W dobrym, słonecznym sezonie przy odpowiednio zoptymalizowanych stawkach za ładowanie zwrot z inwestycji w budowę stacji ładowania przy farmie PV skróci się co najmniej o rok w porównaniu z tymi umiejscowionymi tradycyjnie – szacuje Jan Trzeciakowski.

Jak podkreśla, stacja ładowania działająca z wykorzystaniem technologii Elocity jest widoczna w aplikacji firmy, z której korzystają tysiące kierowców. Ponadto dzięki roamingowi stacje są dostępne m.in. dla posiadaczy kart flotowych Shell Card EV oraz DKV Fleet Card +Charge, a także aplikacji Kia Recharge i Shell Recharge.

redakcja@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

REKLAMA
Komentarze

Brak komentarzy
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA