Warszawiacy wynajmą auta elektryczne u sprzedawcy prądu

Warszawiacy wynajmą auta elektryczne u sprzedawcy prądu
Innogy Polska

Innogy, a więc największy sprzedawca prądu w Warszawie, rusza z wynajmem samochodów elektrycznych na minuty. W ramach usługi Innogy GO! dostępnych na ulicach stolicy będzie aż 500 BMW i3 na prąd.

Warte blisko 200 tys. zł auta wynajmiemy od 1,19 zł za minutę. Portal WysokieNapiecie.pl policzył jak Innogy wypada na tle konkurencyjnych rozwiązań.

Innogy poinformowało, że wypożyczanie aut będzie możliwe od 3 kwietnia. Całość będzie się odbywać za pomocą aplikacji, w której użytkownicy będą mogli się zarejestrować i podać dane karty płatniczej, z której system sam pobierze opłatę za wynajem.

REKLAMA

Innogy GO! będzie drugim największym, po systemie Panek Carsharing, systemem wynajmu aut na minuty w stolicy.

– W Warszawie i Polsce nie mamy się z kim ścigać pod względem wielkości floty aut elektrycznych. Poza tym jest to jeden z największych carsharingów elektrycznych w Europie. Tylko Stuttgart i Madryt mają więcej aut elektrycznych – wyliczał podczas wtorkowej inauguracji projektu Janusz Moroz, wiceprezes Innogy ds. handlowych.

Elektromobilność to jedna z gałęzi naszego biznesu. Do tej pory zainstalowaliśmy 13,5 tys. prywatnych punktów ładowania i ponad 7 tys. publicznych ładowarek. Każdego miesiąca odbywa się w nich 90 tys. sesji ładowania. Elektryczny carsharing to kolejny krok, który wpisuje się  w naszą strategię, wychodzącą naprzeciw zmianom na rynku energetycznym – dekarbonizacji, decentralizacji, digitalizacji i demokratyzacji – dodał podczas inauguracji projektu Filip Thon, prezes Innogy Polska.

Przy okazji carsharingu firma rozwinęła też sieć ładowania w Warszawie.

REKLAMA

W tej chwili mamy 30 ekskluzywnych punktów ładownia, przeznaczonych tylko dla naszego projektu. Poza tym mamy 40 punktów ładowania publicznych, a chcemy ich mieć łącznie 500, zgromadzonych w 250 stacjach ładowania [po dwa punkty na stacje – red.] – wyjaśnił Janusz Moroz..

Innogy GO! pojedziesz po buspasie

Niewątpliwą zaletą nowego carsharingu będzie możliwość poruszania się po buspasach. Taki przywilej, obowiązujący do 2025 roku, dała kierowcom „elektryków” ustawa o elektromobilności. BMW i3 od Innogy mogą więc częściej od konkurencji kursować w godzinach szczytu, a w niektórych przypadkach będą zapewne zastępować także i prywatne auta.

Chociaż warszawski ratusz był przeciwko przyznaniu takiego przywileju w trakcie prac nad ustawą o elektromobilności, to na razie nie ma zamiaru go ograniczać do samochodów elektrycznych przewożących określoną minimalną liczbę osób – np. dwie, trzy czy – jak planuje to zrobić Kraków – dziewięć osób.

Samochodów elektrycznych jest w tej chwili bardzo mało i problem związany z „utrudnianiem” przez nie funkcjonowania transportu autobusowego na buspasach obecnie nie występuje – tłumaczy portalowi WysokieNapiecie.pl Konrad Klimczak z Wydziału Prasowego UM Warszawy.

Rzeczywiście 500 elektrycznych aut od Innogy będzie kropą w morzu 12 tys. zarejestrowanych w mieście taksówek, które od lat korzystają z buspasów, także gdy nie przewożą żadnego pasażera.

Ile dokładnie będzie kosztować wynajem w zależności od modelu i jak Innogy GO! wypada na tle konkurencji? O tym w dokończeniu artykułu na portalu WysokieNapiecie.pl

Bartłomiej Derski, WysokieNapiecie.pl