Tesla wprowadza najniższe ceny instalacji fotowoltaicznych w USA

Tesla wprowadza najniższe ceny instalacji fotowoltaicznych w USA
Tesla

Amerykański koncern w walce o udział w rynku fotowoltaicznym wyraźnie obniża ceny oferowanych instalacji. Tesla zapewnia, że będzie oferować nawet najniższe ceny na rynku PV w Stanach Zjednoczonych. Obniżenie kosztów ma być możliwe dzięki wprowadzeniu standaryzacji zestawów fotowoltaicznych i ograniczeniu kosztów związanych z obsługą klienta.

Koncern kierowany przez Elona Muska wprowadza na rynek swój flagowy fotowoltaiczny produkt – tzw. SolarRoof, czyli solarne dachówki, który ma być oferowany jako alternatywa dla tradycyjnych paneli PV Rozkręcanie produkcji solarnych dachówek w fabryce w Buffalo w stanie Nowy Jork ostatnio wstrzymały ograniczenia związane z epidemią koronawirusa.

Póki co Tesla oferuje również tradycyjne instalacje fotowoltaiczne. Jej ostatnie wyniki sprzedaży fotowotlaiki nie są jednak zbyt wysokie – jak na potencjał posiadany przez firmę Elona Muska.

REKLAMA

W pierwszym kwartale 2020 r. Tesla sprzedała instalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy 35 MW wobec 54 MW kwartał wcześniej oraz 47 MW w pierwszym kwartale 2019 r.

Teraz Tesla chce poprawić swoją pozycję na rynku dachowej fotowoltaiki w USA, wyraźnie obniżając jej ceny. Firma Elona Muska zapewnia, że po zapowiedzianej obniżce cen, przeciętne koszty zainstalowania PV będą o 1/3 niższe od średnich kosztów na amerykańskim rynku.

Co więcej, za wyborem fotowoltaicznej oferty Tesli ma przemawiać fakt, że niezadowolony klient będzie mógł zrezygnować z posiadania instalacji wykonanej przez firmę Elona Muska, a ta zobowiąże się do usunięcia paneli w ciągu 7 dni i zwróci całą zainwestowaną sumę.

Niższe koszty fotowoltaiki w Tesli miała zapewnić standaryzacja oferty. Klienci mogą zamówić on-line jeden z czterech standardowych zestawów fotowoltaicznych, co ma ograniczać czas i koszty związane z zaangażowaniem pracowników.

REKLAMA

Tesla chwali się, że dzięki digitalizacji procesu zakupu instalacji PV udało jej się ograniczyć koszty pracowników zatrudnionych w działach sprzedaży i marketingu średnio o 64 proc.

Konkurencyjność oferty Tesli ma zwiększać ponadto wprowadzanie do oferty wydajniejszych paneli fotowoltaicznych, co obniża koszty instalacji po stronie tzw. Balance of System.

Zwrot w 6 lat

Tesla wylicza, że dzięki nowym cenom klient z Kalifornii instalujący system PV o mocy 12,2 kW zapewni sobie zwrot z inwestycji w ciągu 6 lat. Koszt takiego systemu ma wynosić po zmianie cen 23,5 tys. USD, a po uwzględnieniu federalnej ulgi podatkowej zostaje zmniejszony do 17,39 tys. USD.

Najmniejszy z czterech systemów PV oferowanych obecnie przez Teslę ma posiadać moc 4,1 kW, a jego cena wynosząca 10 tys. USD może zostać zmniejszona po zastosowaniu ulgi do 7,4 tys. USD.

Koszt większego systemu o mocy 8,2 kW ma sięgać 16 tys. USD , a po uwzględnieniu ulgi spada do 11,84 tys. USD. Z kolei cena największej instalacji o mocy 16,3 kW ma sięgać 30 tys. USD, a po zastosowaniu ulgi zostaje zmniejszona do 22,2 tys. USD.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.