Columbus Energy w ub.r. zrealizował ponad 1,3 tys. instalacji PV
Spółka Columbus Energy S.A. zakończyła 2017 r. blisko czterokrotnym wzrostem przychodów na poziomie skonsolidowanym, które przekroczyły 30,6 mln zł. Zysk netto wyniósł ponad 2,1 mln zł, podczas gdy rok 2016 Columbus kończył jeszcze na minusie.
W 2017 r. spółka Columbus Energy S.A. wypracowała prawie 2,17 mln zł zysku netto, a jej przychody sięgnęły 30,66 mln zł, w tym przychody w zakresie obsługi klientów indywidualnych wyniosły 27,93 mln zł.
Pierwsze półrocze 2017 r. Columbus Energy zakończył zyskiem netto na poziomie skonsolidowanym w wysokości 2,8 mln zł przy skonsolidowanych przychodach netto ze sprzedaży sięgających 15,4 mln zł.
Tymczasem w roku 2016 spółka wypracowała przychody rzędu 8,37 mln zł (6,73 mln zł z obsługi klientów indywidualnych), notując stratę netto w wysokości 81,8 tys. zł.
– W 2017 roku realizowaliśmy politykę maksymalizacji dynamiki wzrostu, szczególnie w czwartym kwartale praktycznie dwukrotnie zwiększyliśmy zasoby ludzkie. Równolegle ewoluowała nasza oferta. Dzisiaj współpracując z bankami i instytucjami finansowymi jesteśmy w stanie dostarczyć właścicielowi domu czy firmy finansowanie dedykowane z RRSO poniżej 4,5 proc. na stałej stopie procentowej – komentuje Dawid Zieliński, prezes zarządu spółki Columbus Energy S.A.
W ubiegłym roku spółka przeprowadziła cztery emisje obligacji, pozyskując z nich łącznie ponad 11 mln zł. Środki te zostały przeznaczone na realizację instalacji fotowoltaicznych. Wszystkie serie wyemitowanych obligacji zostały już wprowadzone do obrotu na rynku Catalyst.
Pod koniec 2017 r. Columbus Energy złożył do Komisji Nadzoru Finansowego wniosek o zatwierdzenie prospektu emisyjnego sporządzonego w związku z ofertą publiczną dopuszczenia papierów wartościowych do obrotu na rynku regulowanym GPW.
– Rynek kapitałowy ma swoje zalety. Pozyskanie ponad 11 mln zł z emisji obligacji było kluczowe w życiu naszej organizacji. Mieliśmy możliwość wykorzystania tych środków na sfinansowanie programu abonamentowego, czyli montaży na dachach naszych klientów instalacji w czasie, kiedy negocjowaliśmy z bankami umowy finansowania naszych klientów. Dzisiaj banki i instytucje finansowe zostały przez nas przekonane, że warto dać tanie finansowanie na niskim ryzyku prosumentom. Wykonaliśmy tytaniczna pracę w tamtym czasie i widać już tego efekty. Zeszły rok przyniósł też postawienie pierwszego kroku w złożonej inwestorom obietnicy, tj. rozpoczęcia procesu przeniesienia notowań na rynek regulowany GPW. Jesteśmy w trakcie procesowania prospektu w Komisji Nadzoru Finansowego i liczymy na to, że w najbliższych miesiącach proces ten zakończy się sukcesem. Dzięki temu wizerunek naszej firmy będzie mocniejszy, kojarzony z dużymi firmami, a docelowo chcemy, aby marka Columbus Energy była marką z segmentu energetyki, odnawialnej, ale jednak energetyki – komentuje Dawid Zieliński.
Jak poinformował portal Gramwzielone.pl Artur Górski z Columbus Energy, w ubiegłym roku spółka zamontowała 1 343 instalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy 5733,14 kWp.
Całkowita moc zamontowanych instalacji Columbus Energy do końca 2017 roku wyniosła 7,25 MWp. Spółka wylicza, że mogą one produkować rocznie energię o wartości 4,4 mln zł.
Spółka zapewnia w swoim sprawozdaniu finansowym za 2017 rok, że jej celem jest montaż 10 tys. systemów fotowoltaicznych w skali roku.
W ramach zaktualizowanej na przełomie 2016 i 17 r. strategii spółka przyjęła cel montażu do 2020 roku 34 tys. instalacji fotowoltaicznych, a do 2022 r. ponad 60 tys. instalacji fotowoltaicznych. Taka skala instalacji ma pozwolić na generowanie od 2020 r. zysku netto w wysokości 70 mln zł rocznie.
red. gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.