Fronius wattpilot: pierwsza taka stacja do ładowania samochodów elektrycznych

Fronius wattpilot: pierwsza taka stacja do ładowania samochodów elektrycznych
Fronius

Liczy, analizuje oraz decyduje. Do tego jest na tyle kompaktowa, że można ją zabierać w podróż. Technologia ma czynić nasze życie łatwiejszym, a Fronius Wattpilot, stacja do ładowania samochodów elektrycznych, jest tego najlepszym przykładem. Jakie konkretne funkcje dają jej przewagę rynkową? Dlaczego to idealne rozwiązanie również dla posiadaczy instalacji fotowoltaicznej?

Tym, co na początku warto podkreślić, jest fakt, że stację można zarówno podpiąć do sieci, jak również skomunikować ją bezpośrednio z instalacją fotowoltaiczną. W efekcie tego będzie ona ładować samochód nadwyżką energii elektrycznej, którą wyprodukuje fotowoltaika, a której to nie wykorzystamy na bieżące potrzeby.

Dlaczego to tak istotne? Odpowiedź jest prosta: w ten sposób wykorzystujemy 100% energii otrzymanej ze słońca. W przeciwnym wypadku niewykorzystana energia będzie wprowadzona do sieci. A eksport energii do sieci oznacza pewne straty, które musimy mieć na uwadze.

REKLAMA

Dwa warianty: mobilny oraz do użytku domowego

Nasza stacja jest odpowiedzią na różne potrzeby posiadaczy samochodów elektrycznych. Dlatego w bieżącej sprzedaży oferujemy dwa warianty stacji do wyboru: Wattpilot Home oraz Wattpilot Go.

Fronius

Ten pierwszy ma moc 11kW i jest montowany na stałe w domu, garażu lub niedużej firmie. Z kolei Wattpilot Go jest dedykowany tym użytkownikom, którzy podróżują samochodem elektrycznym i chcą mieć pewność, że będą mieć możliwość naładowania auta w dowolnie wybranym momencie.

Kompaktowy rozmiar pozwala bowiem zapakować stację do bagażnika, a za pomocą zestawu adapterów istnieje możliwość podłączenia urządzenia Wattpilot do każdego dowolnie wybranego gniazdka.

Obsługa? Intuicyjna i prosta. Każdy powyższy wariant naszej stacji można obsługiwać za pomocą aplikacji Solar.wattpilot. Daje ona wgląd w proces ładowania, umożliwia zdalne uruchomienie urządzenia, zmianę trybów ładowania z dowolnej lokalizacji oraz zapewnia różnorodność wszelkich ustawień.

Dwa tryby ładowania samochodu elektrycznego

Stacja może pracować w dwóch trybach: Next Trip oraz Eco. Next Trip ładuje samochód potrzebną ilością energii niezbędnej do pokonania konkretnej trasy. Proces ten będzie się odbywał w momencie, w którym stacja odnotuje nadwyżkę prądu wytworzoną przez instalację fotowoltaiczną lub energią z sieci publicznej, jeżeli zajdzie taka potrzeba.

REKLAMA

Z kolei drugi tryb Eco to doskonała opcja dla domowego ładowania. Wattpilot wykorzystuje bowiem nadwyżkę, a jeżeli zajdzie konieczność pobrania większej ilości energii, zrobi to, ale w momencie, w którym będzie obowiązywać najbardziej korzystna cenowo taryfa.

Jako jedna z nielicznych na rynku stacja Fronius Wattpilot może ładować napięciem zarówno jedno jak również trójfazowym. Proces przełączania się zachodzi w sposób automatyczny. Warto również podkreślić, że energia w procesie ładowania jest regulowana z dokładnością do 1 A.

Pozwala to unikać skoków napięcia. Kto zatem posiada domową instalację fotowoltaiczną, ten zyskuje idealne połączenie, które pozwala uniezależnić się od wysokich cen energii elektrycznej oraz cen paliwa. Jednym słowem: posiadacze domowej instalacji fotowoltaicznej decydując się na elektryczne auto oraz stację Wattpilot, mogą korzystać z naturalnej energii przez okrągły rok.

Więcej informacji: www.fronius.pl/solar/wattpilot.

Dane kontaktowe

W przypadku jakichkolwiek zapytań – bardzo prosimy o kontakt. Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w  godzinach 8:00-16:00.

Strona www / Forum dla instalatorów:

Więcej dokumentów, informacji i materiałów jest dostępne na oficjalnej stronie Fronius Polska Sp. z o.o. oraz na forum dla instalatorów.

 artykuł sponsorowany