Solaris wprowadzi baterie o dwukrotnie wyższej pojemności

Dzięki trzem dużym zamówieniom z Berlina, Warszawy i Mediolanu Solaris wysunął się na prowadzenie pod względem zdobytych kontraktów na autobusy elektryczne w Europie w 2019 roku. Jesienią Solaris ma zaprezentować nową generację baterii o dużo lepszych parametrach.
Solaris od wielu lat jest w awangardzie producentów autobusów intensywnie inwestujących w rozwój napędów alternatywnych. Niecałą dekadę od premiery w 2011 roku, Urbino electric codziennie wożą tysiące pasażerów w 17 państwach Europy, a licznik elektrycznych kilometrów przekroczył już 15 milionów.
W pierwszych miesiącach 2019 roku Solaris zdobył trzy ogromne zamówienia na dostawy autobusów elektrycznych do Berlina (BVG), Mediolanu (ATM) i Warszawy (MZA). Łącznie nawet 470 pojazdów wyjedzie z fabryki w Bolechowie tylko do tych trzech metropolii. Dodatkowo producent zakontraktował kolejne 90 autobusów elektrycznych, które pojadą do innych europejskich miast.
Aż 25 proc. zamówień na elektrobusy rozpisanych w 2019 roku przez europejskich przewoźników trafiło w ręce polskiego producenta. Firma tym samym wysunęła się na prowadzenie pod względem zdobytych kontraktów na elektrobusy.
Solaris szacuje, żę europejska flota autobusów elektrycznych liczy dziś około 3,5 tys. sztuk, podczas gdy 5 lat temu było to jeszcze tylko 240 pojazdów.
Producent z Bolechowa podkreśla, że do rosnącego zapotrzebowania na bezemisyjne pojazdy przyczynia się polityka Unii Europejskiej. Parlament Europejski pod koniec ubiegłego roku postawił przed sobą cel, aby w 2025 roku aż 50 proc. nowych autobusów miejskich stanowiły pojazdy napędzane energią elektryczną, a w 2030 zaś udział ten powinien wzrosnąć do 75 proc
Solaris oferuje przewoźnikom zainteresowanym transformacją transportu na zeroemisyjny autobus elektryczny w pełni dopasowany do ich potrzeb. W zależności od klimatu, specyfiki linii i jej obłożenia, a nawet ukształtowania terenu, elektryczne Urbino produkowane jest w różnej specyfikacji.
Solaris oferuje m.in. opcje w obszarze długości pojazdu, jego wyposażenia, rodzaju baterii, ale także sposobów ładowania. W autobusie można zamontować asynchroniczny silnik centralny lub dwa silniki zintegrowane w osi elektrycznej. Dostępne są dwa rodzaje baterii: Solaris High Energy i Solaris High Power.
Jesienią polsko-hiszpański producent ma zaprezentować nową generację baterii Solaris High Energy Plus o zwiększonej niemal dwukrotnie pojemności maksymalnej.
Magazyny energii w e-busach Solarisa mogą być ładowane na dwa sposoby: szybko, czyli w kilka do kilkunastu minut poprzez pantograf, lub wolniej poprzez gniazdo plug-in.
Około 65 proc. klientów zamawiających dotąd autobusy elektryczne marki Solaris zdecydowało się na ładowanie pantografowe. Na całym rynku autobusowym te proporcje mają rozkładać się nieco inaczej, mniej więcej po połowie, ale z lekką przewagą ładowania poprzez plug-in.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.