Coraz łatwiej o zeroemisyjny pojazd z dopłatą

Coraz łatwiej o zeroemisyjny pojazd z dopłatą
fot. Michael Fousert/Unsplash

Kolejny fundusz leasingowy – grupa EFL – będzie obsługiwać umowy na samochody elektryczne z uwzględnieniem dotacji z programu Mój Elektryk. Firma podpisała umowę z Bankiem Ochrony Środowiska.

Klienci EFL mogą już uzyskać dopłatę do leasingu pojazdu z napędem elektrycznym. Należąca do grupy EFL spółka Carefleet zawarła umowę z Bankiem Ochrony Środowiska. Oferta leasingu z dotacją zawiera opcję wysokiego wykupu i serwisu.

Biorąc w leasing elektryczny samochód osobowy do przewozu maks. 8 osób o wartości do 225 tys. zł, można uzyskać dopłatę w wysokości 18 750 zł, a przy zadeklarowaniu średniorocznego przebiegu na poziomie co najmniej 15 tys. km – nawet 27 tys. zł.

REKLAMA

Z kolei użytkownicy elektrycznych dostawczaków mogą otrzymać dotację na poziomie do 50 tys. zł (do 20 proc. kosztów kwalifikowanych), a jeśli zadeklarują przebieg średnioroczny powyżej 20 tys. km – do 70 tys. zł (do 30 proc. kosztów kwalifikowanych).

Kto może skorzystać?

EFL swoją ofertę leasingu pojazdów elektrycznych z dopłatą z programu Mój Elektryk kieruje do przedsiębiorców, rolników indywidualnych, jednostek administracji publicznej, stowarzyszeń i fundacji oraz spółdzielni.

Formalności związane z uzyskaniem dopłaty klienci załatwią w siedzibie EFL (Carefleet).

W dłuższej perspektywie drożejąca ropa, uniezależnienie się od rosyjskich surowców mogą spowodować większy nacisk na rozwój elektromobilności.  I tak jak w przypadku sprzedaży pojazdów z tradycyjnymi napędami, tak i w „torcie” pojazdów zeroemisyjnych większościowe udziały należą do firm, których e-inwestycje finansujemy już od wielu lat. Dlatego nie mogło nas zabraknąć wśród uczestników programu Mój Elektryk – komentuje Wojciech Przybył, członek zarządu EFL.

REKLAMA

Sporo chętnych na leasing elektryków

Robert Kasprzak, wiceprezes zarządu Banku Ochrony Środowiska, opowiada o zainteresowaniu rządowym programem dopłat do leasingu aut elektrycznych:

Od początku uruchomienia programu Mój Elektryk do BOŚ wpłynęło prawie 1900 wniosków o dotacje o łącznej wartości przekraczającej 60 mln zł. Spodziewamy się, że w kolejnych miesiącach zainteresowanie programem będzie rosło, co pozwoli przyspieszyć elektromobilność jeżdżących po naszych drogach pojazdów  i realnie wesprzeć zieloną transformację polskiej gospodarki.  

Pod koniec kwietnia br. BOŚ podawał, że prawie 1,1 tys. wniosków o dopłaty do leasingu zostało rozpatrzonych pozytywnie i łącznie przyznano wówczas dotacje o wartości ponad 33,7 mln zł. Wśród beneficjentów zdecydowanie przeważali przedsiębiorcy, w tym osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą (96,79 proc.).

Udziałem w programie Mój Elektryk interesuje się też coraz więcej firm leasingowych. Bank Ochrony Środowiska, który obsługuje ścieżkę leasingową programu, nawiązał już w tym zakresie współpracę z następującymi firmami: Arval Service Lease Polska, LeasePlan Fleet Management (Polska), Volkswagen Financial Services Polska, PSA Finance Polska, PKO Leasing, Prime Car Management, Man Financial Services Poland, BNP Paribas Leasing Services, Santander Consumer Multirent, Santander Leasing, mLeasing, Leasys Polska, MHC Mobility, BMW Financial Services Polska, RCI Leasing Polska, ING Lease (Polska), Carefleet (grupa EFL).

EFL podaje, że wartość elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych wyleasingowanych przez firmę w 2021 roku była o 88 proc. wyższa niż rok wcześniej i wyniosła prawie 50 mln zł. Klienci najczęściej wybierali Teslę. W ekologicznej flocie finansowanej przez EFL duży udział mają pojazdy ciężkie – wartość ich finansowania to ponad 30 mln (wzrost ponad 44 proc. r/r).

Barbara Blaczkowska

barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.