Volvo ma następne zamówienia na hybrydy dla polskich miast

Volvo Polska dostarczyło kolejną pulę miejskich autobusów hybrydowych – tym razem do Krosna. Niemal w tym samym czasie Volvo poinformowało, że dostarczy 8 miejskich autobusów hybrydowych do Leszna. To już dziewiąte polskie miasto, w którym Volvo wygrało w tym roku przetarg bądź dostarczyło autobusy hybrydowe.
Po wygraniu w lutym tego roku przetargu na dostawę autobusów hybrydowych, Volvo dostarczyło do Krosna 11 takich pojazdów. Są to wyprodukowane we wrocławskiej fabryce niskopodłogowe autobusy Volvo 7900 Hybrid w wersji o długości 10,6 m.
Autobusy hybrydowe Volvo zostaną dostarczone do Krosna z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku.
Kolejnym miastem, do którego trafią autobusy hybrydowe produkowane we Wrocławiu, będzie Leszno.
Urząd Miasta w Lesznie rozstrzygnął przetarg na dostawę miejskich autobusów hybrydowych klasy MAXI. Wybrana została oferta Volvo Polska – firma dostarczy osiem tego typu pojazdów – Volvo 7900 Hybrid. Zostaną one w całości wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo i trafią do Leszna do końca czerwca 2019 roku.
Leszno to dziewiąte w tym roku miasto, które zdecydowało się na zelektryfikowane autobusy miejskie Volvo. Wcześniej Volvo wygrało przetarg bądź dostarczyło już autobusy do Inowrocławia (8 elektrycznych i 8 elektrycznych hybryd), Grudziądza (7 elektryczno-hybrydowych), Białegostoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych), Krosna (11 hybrydowych), Jeleniej Góry (3 hybrydowe), Krakowa (12 hybrydowych – przegubowych) i Kędzierzyna-Koźla (1 hybrydowy).
Autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postoju. Przy małych prędkościach poruszają się całkowicie bezemisyjnie, przy wykorzystaniu napędu elektrycznego. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie niedużym silnikiem diesla.
Baterie zasilające napęd elektryczny ładują się podczas hamowania i z nadwyżki mocy silnika, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania.
Volvo zapewnia, że pojazdy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, poziom hałasu w pobliżu Volvo 7900 można porównać do poziomu hałasu w przypadku normalnej rozmowy
Ponadto Volvo uruchamia sprzedaż „elektrycznych” hybryd typu plug-in Volvo 7900 Electric Hybrid, które rozpoczynają właśnie kursowanie w pierwszym polskim mieście – w Inowrocławiu. Volvo w najbliższych dniach ma dostarczyć do tego miasta cztery z ośmiu zamówionych autobusów.
Producent zapewnia, że autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in) tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą.
Taki autobus może przejechać w trybie elektrycznym ok. 70 proc. trasy – w zależności od warunków, w jakich się porusza, a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. w zajezdni. Pojazdy tego typu mają zużywać o 60 proc. mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o 75 do 90 proc.
W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. produkowanych we Wrocławiu hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.