Volvo ma następne zamówienia na hybrydy dla polskich miast

Volvo ma następne zamówienia na hybrydy dla polskich miast
Fot. Volvo

Volvo Polska dostarczyło kolejną pulę miejskich autobusów hybrydowych tym razem do Krosna. Niemal w tym samym czasie Volvo poinformowało, że dostarczy 8 miejskich autobusów hybrydowych do Leszna. To już dziewiąte polskie miasto, w którym Volvo wygrało w tym roku przetarg bądź dostarczyło autobusy hybrydowe.

Po wygraniu w lutym tego roku przetargu na dostawę autobusów hybrydowych, Volvo dostarczyło do Krosna 11 takich pojazdów. Są to wyprodukowane we wrocławskiej fabryce niskopodłogowe autobusy Volvo 7900 Hybrid w wersji o długości 10,6 m.

Autobusy hybrydowe Volvo zostaną dostarczone do Krosna z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku.

REKLAMA

Kolejnym miastem, do którego trafią autobusy hybrydowe produkowane we Wrocławiu, będzie Leszno.

Urząd Miasta w Lesznie rozstrzygnął przetarg na dostawę miejskich autobusów hybrydowych klasy MAXI. Wybrana została oferta Volvo Polska – firma dostarczy osiem tego typu pojazdów – Volvo 7900 Hybrid. Zostaną one w całości wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo i trafią do Leszna do końca czerwca 2019 roku.

Leszno to dziewiąte w tym roku miasto, które zdecydowało się na zelektryfikowane autobusy miejskie Volvo. Wcześniej Volvo wygrało przetarg bądź dostarczyło już autobusy do Inowrocławia (8 elektrycznych i 8 elektrycznych hybryd), Grudziądza (7 elektryczno-hybrydowych), Białegostoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych), Krosna (11 hybrydowych), Jeleniej Góry (3 hybrydowe), Krakowa (12 hybrydowych – przegubowych) i Kędzierzyna-Koźla (1 hybrydowy).

Autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postoju. Przy małych prędkościach poruszają się całkowicie bezemisyjnie, przy wykorzystaniu napędu elektrycznego. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie niedużym silnikiem diesla.

REKLAMA

Baterie zasilające napęd elektryczny ładują się podczas hamowania i z nadwyżki mocy silnika, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania.

Volvo zapewnia, że pojazdy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, poziom hałasu w pobliżu Volvo 7900 można porównać do poziomu hałasu w przypadku normalnej rozmowy

Ponadto Volvo uruchamia sprzedaż „elektrycznych” hybryd typu plug-in Volvo 7900 Electric Hybrid, które rozpoczynają właśnie kursowanie w pierwszym polskim mieście – w Inowrocławiu. Volvo w najbliższych dniach ma dostarczyć do tego miasta cztery z ośmiu zamówionych autobusów.

Producent zapewnia, że autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in) tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą.

Taki autobus może przejechać w trybie elektrycznym ok. 70 proc. trasy – w zależności od warunków, w jakich się porusza, a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. w zajezdni. Pojazdy tego typu mają zużywać o 60 proc. mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o 75 do 90 proc.

W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. produkowanych we Wrocławiu hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.