Hymon w tym roku celuje w 500 mln zł

Hymon w tym roku celuje w 500 mln zł
Hymon Energy

W 2020 roku tarnowska firma Hymon Energy wyraźnie skorzystała na programie Mój Prąd. Z całkowitej mocy zainstalowanej przez nią w ubiegłym roku aż 2/3 wykonano w mikroinstalacjach o jednostkowej mocy do 10 kW. Mimo braku kolejnej edycji Mojego Prądu w pierwszej połowie 2021 r. spółka liczy, że w tym roku uda jej się jeszcze zwiększyć sprzedaż, co ma być zasługą m.in. wprowadzenia do oferty produktów marki Blaupunkt.

W ubiegłym roku Hymon Energy zrealizował instalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy około 76 MW, z czego 50,4 MW wykonano w mikroinstalacjach do 10 kW, a 24 MW w mikroinstalacjach o mocy od 10-50 kW. Farmy fotowoltaiczne i instalacje PV od 50 kW do 500 kW stanowiły łącznie około 2 MW zainstalowanej mocy.

Ten podział pokazuje, jak duże znaczenie dla Hymon miała zakończona w grudniu 2020 roku druga edycja programu Mój Prąd, w którym można było ubiegać się o dotację do 5 tys. zł na montaż mikoinstalacji fotowoltaicznych o mocy nieprzekraczającej 10 kW.

REKLAMA

Damian Krzaczek, wiceprezes spółki Hymon, ocenia w komentarzu dla Gramwzielone.pl, że również w tym roku Mój Prąd może istotnie wpłynąć na sprzedaż firmy – dzięki uruchomieniu trzeciej edycji Mojego Prądu, która ma ruszyć z początkiem lipca.

– Prognozujemy, że w tym roku nowa edycja programu Mój prąd podniesie sprzedaż o 20-30 proc. To świetna wiadomość, że w tej edycji uwzględniono nowe urządzenia, które będą mogły być dofinansowane z programu, który wyróżnia się uproszczoną procedurą i to jest jego wielki atut, w porównaniu do innych, które funkcjonują lub funkcjonowały – mówi Damian Krzaczek.

Łączna liczba modułów zainstalowanych przez firmę z Tarnowa w 2020 roku wyniosła blisko 168 tys. Prym wiodły najnowocześniejsze moduły monokrystaliczne, których zainstalowano 166 tys. Pozostałe instalacje wykonano na modułach polikrystalicznych.

Spółka prognozuje, że w najbliższych latach moc zainstalowanych przez nią modułów może osiągnąć 250-300 MW.


REKLAMA

Tarnowska spółka w ubiegłym roku osiągnęła przychody w wysokości 306 mln złotych, a w tym roku planuje zwiększyć je do 500 mln zł. Zwiększenie sprzedaży ma być możliwe m.in. dzięki wprowadzeniu do oferty modułów marki Blaupunkt.

Blaupunkt wchodzi na nasz rynek, oferując wyłącznie moduły monokrystaliczne, opierające się na technologii podłoży krzemowych M-10, która zastępuje przestarzałą technologię M-6 i jest uznawana za przyszłość. Rozwiązanie gwarantuje większą wydajność i moc instalacji fotowoltaicznych mówi Damian Krzaczek.

Moduły posiadają opatentowaną technologię, która pozwala osiągać większą wydajność przy słabszym oświetleniu w porównaniu z innymi produktami o podobnej mocy. Dzięki jej zastosowaniu panele mają niższą rezystencję obwodów wewnętrznych – dodaje wiceprezes Hymona.

Oferowane będą panele o mocy 400 Wp i 450 Wp z osiąganą sprawnością na poziomie 20,5-20,8 proc. Moduły zostaną objęte 15-letnią gwarancją producenta.

Hymon będzie sprzedawać także falowniki fotowoltaiczne Blaupunkt, w tym falowniki hybrydowe współpracujące z magazynami energii tej samej marki.

Ponadto tarnowska firma wprowadza do swojej oferty pompy ciepła. ‒ Dzięki pozyskaniu nowego partnera biznesowego rozszerzamy zakres oferty o pompy ciepła, w których zastosowano komponenty od znanych producentów, jak Hitachi, Danfoss i Grundfos, oraz autorskie rozwiązania elektroniczne dodaje wiceprezes Hymona.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.