LG Chem wyprodukuje ogniwa dla gliwickiej fabryki BMZ
Produkujący baterie również w Polsce BMZ podpisał umowę na dostawę ogniw litowo-jonowych od LG Chem. Koreańczycy są jednym z liderów globalnego rynku baterii litowo-jonowych, a wkrótce będą je produkować także w naszym kraju.
BMZ podpisał z LG Chem wieloletnią umowę, wycenioną na kilkaset milionów dolarów, na podstawie której otrzyma od koreańskiej firmy do roku 2022 kilkaset milionów ogniw litowo-jonowych.
Jak poinformowała portal Gramwzielone.pl Agata Kędzierska z BMZ Poland, ogniwa cylindryczne zostaną wyprodukowane przez LG Chem w azjatyckich fabrykach i trafią m.in. do polskiego zakładu BMZ w Gliwicach, gdzie będą składane z nich baterie.
Obecnie LG Chem prowadzi rekrutację pracowników do swojej polskiej fabryki, w której chce zatrudnić nawet kilka tysięcy osób. W fabryce zlokalizowanej pod Wrocławiem Koreańczycy będą produkować jednak ogniwa pryzmatyczne, przeznaczone dla przemysłu motoryzacyjnego.
Polski rząd wsparł tą inwestycję, zakwalifikowaną jako kluczowa dla polskiej gospodarki, grantem w wysokości 242,6 mln zł. To najwyższa tego rodzaju dotacja dla inwestycji w Polsce od 2007 r.
LG Chem zapowiada, że w pierwszym etapie wyda na budowę fabryki 1,3 mld zl, tworząc niemal 730 etatów, a w drugim etapie zainwestuje 4,5 mld zł, zwiększając zatrudnienie o 1,66 tys. miejsc pracy.
Fabryka w Biskupicach Podgórnych k. Wrocławia ma rozpocząć produkcję w tym roku i – jak podaje LG Chem – w kolejnym roku będzie produkować ponad 100 tys. baterii rocznie, wyłącznie do samochodów elektrycznych o „wysokiej wydajności”, które będą mogły pokonywać dystans do 320 km na jednym ładowaniu.
Podwrocławska fabryka będzie czwartym w koreańskim koncernie zakładem, w którym powstają baterie do samochodów elektrycznych. Pozostałe mieszczą się w Ochang w Korei Południowej, Holland w Stanach Zjednoczonych oraz w Nanjing w Chinach.
LG Chem produkuje baterie do samochodów elektrycznych od roku 2009, dostarczając je m.in. dla takich marek jak Renault-Nissan, Audi, BMW, Daimler, Jaguar Land Rover, Porsche i Volkswagen.
Koreańczycy oferują też złożone z baterii litowo-jonowych magazyny energii, w tym mające zastosowanie w energetyce prosumenckiej w celu zwiększenia własnej konsumpcji energii produkowanej np. z dachowych instalacji fotowoltaicznych.
BMZ produkuje ogniwa, baterie litowo-jonowe i całe systemy magazynowania energii w kilku fabrykach na świecie, w tym w Gliwicach, gdzie zatrudnia około 800 pracowników.
gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.