Grodno utrzymuje wysoką sprzedaż dzięki fotowoltaice

Zgodnie ze wstępnymi szacunkami, przychody Grupy Grodno za ubiegły miesiąc wyniosły 59,8 mln zł, co oznacza wzrost o 13 proc. rok do roku, a narastająco od początku roku obrotowego 528,1 mln zł, co daje wzrost o 15 proc. Spółka podkreśla, że to zasługa sprzedaży wygenerowanej w segmencie fotowoltaicznym.
Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno S.A., informuje, że na wzrost przychodów w grudniu miała w dużym stopniu wyższa o 20 proc. rok do roku sprzedaż produktów w obszarze fotowoltaiki.
– W związku z zakończeniem programu Mój Prąd dynamika ta była niższa od wykazywanej we wcześniejszych okresach, jednak w związku zapowiedzianą kontynuacją programu w bieżącym roku oczekujemy kontynuacji istotnych wzrostów w segmencie PV. Ponadto w grudniu obserwowaliśmy istotne zainteresowanie pompami ciepła, w którym to obszarze sprzedaż wzrosła pięciokrotnie wobec grudnia poprzedniego roku. 528 mln zł po trzech kwartałach to doskonały wynik, rekordowy dla Grodna – komentuje Andrzej Jurczak.
Wcześniej Grodno podawało dane finansowe za okres od kwietnia do końca września 2020 r. W tym czasie spółka wypracowała skonsolidowane przychody w wysokości 335,7 mln zł wobec przychodów na poziomie 291,4 mln zł odnotowanych w analogicznym okresie 2019 roku. EBITDA firmy wzrosła w tym czasie z 6,8 mln zł do 13,4 mln zł, a zysk netto zwiększono z 2,4 mln zł do 8,4 mln zł.
Spółka miała zawdzięczać taki wzrost przede wszystkim rozwojowi w segmencie odnawialnych źródeł energii, w szczególności fotowoltaiki, która zgodnie z obecną strategią firmy ma stanowić jeden z filarów jej rozwoju.
– W pierwszym półroczu Grupę zdecydowanie napędzały OZE, w szczególności fotowoltaika, której sprzedaż wzrosła o 175 proc. Rozwijaliśmy się w zakresie mikro i małych instalacji, ale również robiliśmy zdecydowane kroki na rynku farm wielkoskalowych, czego przykładem może być realizacja piątej największej farmy PV w Polsce, zainstalowanej w Suwałkach. Zgodnie z naszą strategią, pragniemy rozwijać się w każdym segmencie rynku PV w Polsce – komentował Andrzej Jurczak.
Obok fotowoltaiki, strategia rozwoju Grupy Grodno w segmencie OZE zakłada także istotny wzrost w obszarze pomp ciepła. W pierwszym półroczu 2020 r. sprzedaż tych urządzeń wykazała dynamikę wynoszącą 175 proc. r/r.
– W zakresie pomp ciepła spodziewamy się boomu rynkowego zbliżonego do tego, który obserwujemy na rynku fotowoltaicznym. W analizowanych sześciu miesiącach odnotowaliśmy istotne sukcesy sprzedażowe w tym obszarze, m. in. zrealizowaliśmy największą w Polsce, według naszej wiedzy, kaskadową instalację wysokotemperaturowych pomp ciepła w Gołdapi, czyli w polskim biegunie zimna. Rynek ma olbrzymi potencjał i chcemy, aby w najbliższych latach w coraz większym stopniu kontrybuował do wyników Grupy – informował Andrzej Jurczak.
Łączyny udział segmentu OZE w skonsolidowanych przychodach Grupy w okresie od kwietnia do końca września 2020 r. wyniósł 31 proc. wobec 13 proc. w analogicznym okresie 2019 r.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.