ChargeEuropa buduje w Polsce sieć darmowego ładowania elektryków

ChargeEuropa buduje w Polsce sieć darmowego ładowania elektryków
fot. ChargeEuropa

Firma z siedzibą w Polsce i Chorwacji ma pomysł na finansowanie sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Dzięki współpracy z największymi światowymi markami zamierza budować i obsługiwać punkty ładowania, z których klienci korzystać będą za darmo.

ChargeEuropa w lipcu br. uruchomiła pilotażową sieć punktów ładowania w Warszawie i – jak podaje – zapewniła sobie ponad 1000 lokalizacji na kolejne dwa lata.

Koncepcja firmy ma ułatwić zbudowanie niezbędnej infrastruktury ładowania aut elektrycznych w miastach.

REKLAMA

Niewiele miast ma zasoby na tworzenie od podstaw całej sieci średnio 200 punktów ładowania na swoim obszarze, zwłaszcza jeśli mowa o miastach na rynkach wschodzących, gdzie popyt zaczyna dopiero rosnąć – mówi Matt Tymowski, CEO ChargeEuropa.

Zminimalizowanie nakładów na sieć ładowania elektryków ma być możliwe dzięki projektowi ChargeEuropa – stacje ładowania firmy mają wbudowane duże 65-calowe panele dotykowe (1,65 metra), które są platformą reklamową. Firma informuje, że nawiązała już współpracę z największymi światowymi markami działającymi w zakresie zrównoważonego rozwoju, wśród których są BMW, Bolt, Opel i OSHEE.

Unikatowy model biznesowy ChargeEuropa bazuje tym, że firma nie musi pobierać opłat za ładowanie aut, aby generować dochody.

Miasta nie potrzebują już inwestować dużych kwot z kieszeni podatników, aby z wyprzedzeniem tworzyć sieci ładowania elektryków – wyjaśnia Euan Wheatley, COO ChargeEuropa. – Wchodzimy na rynki z oryginalnym rozwiązaniem reklamowym, które umożliwia nam monetyzację naszych sieci ładowania i zapewnia wzrosty już od pierwszego dnia.

Stacje ładowania przy punktach handlowych

REKLAMA

Jak podaje ChargeEuropa, połączenie sił z czołowymi markami pokazuje, że chętnie będą one wspierać rozwój infrastruktury, gdy zaoferuje im się odpowiednie medium reklamowe.

Firma nawiązała także współpracę z właścicielami centrów handlowych, wśród których znalazła się francuska sieć Klepierre, a także Transgourmet – właściciel sieci Selgros Cash&Carry. Celem współpracy ma być postawienie punktów ładowania na parkingach przy obiektach handlowych.

 – Teraz, gdy udowodniliśmy, że markom podoba się nasza koncepcja, a właściciele gruntów chcą widzieć u siebie nasze stacje ładowania, przygotowujemy się do przejścia do fazy komercyjnej – komentuje Matt Tymowski.

Po rozpoczęciu pilotażowego projektu w Warszawie (punkty ładowania znajdują się m.in. przy Selgrosie, Blue City, Sadyba Best Mall i Forcie Służew) ChargeEuropa planuje w ciągu najbliższych dwóch lat uruchomić 1000 jednostek: 300 w pierwszym roku i 700 w kolejnym. Zostaną one rozmieszczone w kluczowych miastach w Polsce, Chorwacji, Bułgarii, Chile i na Filipinach.

Prawdziwy test nie będzie już polegał na sprawdzeniu, czy nasza koncepcja działa, ale na sprawdzeniu, jak szybko w ciągu najbliższych dwóch lat będziemy w stanie rozwinąć naszą sieć, aby sprostać ogromnemu wzrostowi popytu – podsumował Euan Wheatley. 

Barbara Blaczkowska

barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.