Hamulcowy problem Priusa

Toyota wezwała do serwisów na całym świecie właścicieli 437 tys. Priusów trzeciej generacji. Powodem są wady układu {więcej}hamulcowego.

Szacuje się, że naprawy wymaga 53 tys. aut w Europie, 155 tys. w USA i aż 233 tys. w Japonii, w której Prius był do niedawna najchętniej kupowanym samochodem.

Problem wynika z wadliwie działającej elektroniki, które sprawia, że system hamulcowy najnowszych Priusów zawodzi zwłaszcza na śliskich powierzchniach.

REKLAMA

W USA kierowcy hybryd zaczęli skarżyć się na hamulce już w połowie 2009 roku. W kliku przypadkach miały one nawet być przyczyną poważnych wypadków.

REKLAMA

Na reakcję japońskiego koncernu trzeba jednak było czekać do lutego. Oprócz zobowiązania się do naprawy wszystkich źle funkcjonujących Priusów, Toyota wstrzymała sprzedaż tego modelu.

Zdaniem ekspertów, problemy z układem hamulcowym japońskich hybryd, których sprzedano do tej pory na całym świecie ponad 1,6 mln egzemplarzy, mogą przyczynić się do spadku zainteresowania klientów autami z alternatywnym napędem.

Układ hamulcowy w Priusach to ciąg dalszy kłopotów, które w ostatnim czasie spadły na Toyotę. Wcześniej, z powodu usterki pedału gazu, do naprawy wezwano aż 4,5 mln właścicieli aut japońskiego producenta.

Spóźniona reakcja władz koncernu spotkała się nawet z krytyką rządu w Tokio, który oskarżył władze Toyoty o narażanie na szwank reputacji Japonii w świecie.


gramwzielone.pl