Columbus Energy ma nowego inwestora

Columbus Energy ma nowego inwestora
Columbus Energy S.A., instalacja o mocy 5,5 kWp, woj. małopolskie

Zmienia się akcjonariat Columbus Energy S.A. W jego skład z 20-procentowym udziałem do 2022 roku wchodzi Piotr Kurczewski. Przed spółką sporo wyzwań, m.in. realizacja projektów farm fotowoltaicznych w całej Polsce o łącznej mocy 357 MW.

Columbus Energy S.A. od pięciu lat dynamicznie rozwija się na krajowym rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych. Zgodnie z raportem za pierwszą połowę 2019 roku firmie zaufało już ponad 6200 rodzin i przedsiębiorstw, co przekłada się na skonsolidowany przychód Spółki na poziomie 57 mln złotych.

Zmiana akcjonariatu Columbus Energy S.A. to odpowiedź na rosnące wykładniczo, rok do roku, zapotrzebowanie rynku. Firma zamierza znacząco zwiększyć sprzedaż i montaż instalacji fotowoltaicznych – 100 MWp rocznie na dachach domów jednorodzinnych, 100 MWp dla firm i 100 MWp mocy w ramach farm fotowoltaicznych.

REKLAMA

Zarząd Columbus Energy S.A. w liście otwartym do akcjonariuszy podkreśla, że: “Spółka rozwija się zgodnie z przyjętą przez nas strategią i tempo jej rozwoju oceniamy jako bardzo dobre. Najbliższe raporty: za trzeci kwartał 2019 r. oraz późniejszy za cały 2019 r. powinny pokazać, że ilość pracy, jaką codziennie realizuje nasz Zespół, jest spektakularna i daje mierzalne efekty.

REKLAMA

Niedawno spółka ogłosiła rozpoczęcie budowy farm fotowoltaicznych o mocy 12,5 MW, co stanowi część przyszłych inwestycji. W planach Columbus Energy S.A. jest realizacja aż 357 MW farm PV w całej Polsce, których wartość rynkowa po wybudowaniu wyniesie około 1,3 mld złotych.

Wiarygodność kapitałową Columbus Energy S.A. potwierdza terminowy wykup obligacji serii D o wartości nominalnej przekraczającej 4,5 mln złotych. Wszystkie środki pozyskane z publicznej emisji obligacji od 2017 roku pomogły spółce szybko i skutecznie rozwijać się na rynku fotowoltaiki i ugruntowały jej pozycję lidera.

Przed Columbus Energy S.A. kolejne wyzwania. Wśród nich ciągłe skalowanie firmy do potrzeb przyszłych klientów, których zainteresowanie fotowoltaiką rośnie m.in. ze względu na rządowy program “Mój Prąd” oraz zapowiedź rosnących cen prądu. W planach jest również wejście w branżę e-mobility w zakresie budowy i udostępniania publicznej sieci do ładowania samochodów elektrycznych.

artykuł sponsorowany