Grodno utrzymuje wysoką sprzedaż dzięki fotowoltaice

Grodno utrzymuje wysoką sprzedaż dzięki fotowoltaice
Andrzej Jurczak

Zgodnie ze wstępnymi szacunkami, przychody Grupy Grodno za ubiegły miesiąc wyniosły 59,8 mln zł, co oznacza wzrost o 13 proc. rok do roku, a narastająco od początku roku obrotowego 528,1 mln zł, co daje wzrost o 15 proc. Spółka podkreśla, że to zasługa sprzedaży wygenerowanej w segmencie fotowoltaicznym.

Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno S.A., informuje, że na wzrost przychodów w grudniu miała w dużym stopniu wyższa o 20 proc. rok do roku sprzedaż produktów w obszarze fotowoltaiki.

W związku z zakończeniem programu Mój Prąd dynamika ta była niższa od wykazywanej we wcześniejszych okresach, jednak w związku zapowiedzianą kontynuacją programu w bieżącym roku oczekujemy kontynuacji istotnych wzrostów w segmencie PV. Ponadto w grudniu obserwowaliśmy istotne zainteresowanie pompami ciepła, w którym to obszarze sprzedaż wzrosła pięciokrotnie wobec grudnia poprzedniego roku. 528 mln zł po trzech kwartałach to doskonały wynik, rekordowy dla Grodna – komentuje Andrzej Jurczak.

REKLAMA

Wcześniej Grodno podawało dane finansowe za okres od kwietnia do końca września 2020 r. W tym czasie spółka wypracowała skonsolidowane przychody w wysokości 335,7 mln zł wobec przychodów na poziomie 291,4 mln zł odnotowanych w analogicznym okresie 2019 roku. EBITDA firmy wzrosła w tym czasie z 6,8 mln zł do 13,4 mln zł, a zysk netto zwiększono z 2,4 mln zł do 8,4 mln zł.

Spółka miała zawdzięczać taki wzrost przede wszystkim rozwojowi w segmencie odnawialnych źródeł energii, w szczególności fotowoltaiki, która zgodnie z obecną strategią firmy ma stanowić jeden z filarów jej rozwoju.

REKLAMA

– W pierwszym półroczu Grupę zdecydowanie napędzały OZE, w szczególności fotowoltaika, której sprzedaż wzrosła o 175 proc. Rozwijaliśmy się w zakresie mikro i małych instalacji, ale również robiliśmy zdecydowane kroki na rynku farm wielkoskalowych, czego przykładem może być realizacja piątej największej farmy PV w Polsce, zainstalowanej w Suwałkach. Zgodnie z naszą strategią, pragniemy rozwijać się w każdym segmencie rynku PV w Polsce – komentował Andrzej Jurczak.

Obok fotowoltaiki, strategia rozwoju Grupy Grodno w segmencie OZE zakłada także istotny wzrost w obszarze pomp ciepła. W pierwszym półroczu 2020 r. sprzedaż tych urządzeń wykazała dynamikę wynoszącą 175 proc. r/r.

– W zakresie pomp ciepła spodziewamy się boomu rynkowego zbliżonego do tego, który obserwujemy na rynku fotowoltaicznym. W analizowanych sześciu miesiącach odnotowaliśmy istotne sukcesy sprzedażowe w tym obszarze, m. in. zrealizowaliśmy największą w Polsce, według naszej wiedzy, kaskadową instalację wysokotemperaturowych pomp ciepła w Gołdapi, czyli w polskim biegunie zimna. Rynek ma olbrzymi potencjał  i chcemy, aby w najbliższych latach w coraz większym stopniu kontrybuował do wyników Grupy – informował Andrzej Jurczak.

Łączyny udział segmentu OZE w skonsolidowanych przychodach Grupy w okresie od kwietnia do końca września 2020 r. wyniósł 31 proc. wobec 13 proc. w analogicznym okresie 2019 r.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.