
Polskie miasto kupiło autobusy z Chin
Warszawski przewoźnik zamówił kolejne autobusy elektryczne. Tym razem postawiono na producenta z Chin. Ale do stolicy wjadą także kolejne Solarisy.
Warszawski przewoźnik zamówił kolejne autobusy elektryczne. Tym razem postawiono na producenta z Chin. Ale do stolicy wjadą także kolejne Solarisy.
Statystyki pokazują, że infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce powoli, ale sukcesywnie się rozwija. Pod koniec stycznia br. mieliśmy 3362 ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych (ponad 6 tys. punktów), co oznacza wzrost o 33 proc. r/r...
W styczniu 2024 r. po polskich drogach jeździło już ponad 58,5 tys. osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV).
Niemiecka firma, która niedawno zakończyła niepowodzeniem pilotażowy projekt swojego samochodu pokrytego ogniwami fotowoltaicznymi, potwierdziła plan restrukturyzacji. Sono Motors chce się dalej rozwijać i dostarczać swoje technologie solarne klientom z przemysłu motoryzacyjnego.
Po polskich drogach jeździ coraz więcej aut elektrycznych. Jednak pomimo szybkiego przyrostu liczby pojazdów z napędem elektrycznym słabym punktem jest ciągle infrastruktura ładowania. Aby Polska wykorzystała szanse tkwiące w elektromobilności, konieczny jest szybszy rozwój infrastruktury ładowania, a to wymaga m.in...
Spółka transportu publicznego z kolejnej europejskiej stolicy złożyła zamówienie na elektryczne autobusy marki Solaris.
Kolejna miejska spółka transportu publicznego złożyła zamówienie na elektryczne autobusy marki Solaris.
W listopadzie 2023 r. po polskich drogach jeździło już ponad 54,6 tys. osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Które auta elektryczne kupowane są w Polsce najczęściej?
Mediolański przewoźnik, który do końca 2030 r. chce zrezygnować z autobusów z silnikami Diesla, zastępując je pojazdami z napędem bezemisyjnym, zamówił kolejne autobusy elektryczne Solarisa.
Od początku stycznia do końca listopada br. w Polsce przybyło o 54 proc. więcej samochodów w pełni elektrycznych niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Stale powiększa się także flota dostawczaków i ciężarówek z napędem elektrycznym.
Warszawski przewoźnik zamówił autobusy elektryczne od firmy Solaris. Pojazdy będą dostarczane do stolicy w kilku transzach w latach 2024-2025.
Ten rok na rynku polskiej elektromobilności charakteryzuje się rekordową sprzedażą pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym. Według PSPA podtrzymanie tego trendu wymaga jednak rządowego wsparcia elektryfikacji transportu ciężkiego.
Europejski Urząd Statystyczny (Eurostat) podał dane na temat sprzedaży samochodów elektrycznych i hybrydowych w Unii Europejskiej w ostatnich pięciu latach.
Liczba pojazdów zasilanych wyłącznie energią elektryczną w Polsce właśnie przekroczyła 50 tys. Wolumen elektryków zarejestrowanych w pierwszych trzech kwartałach tego roku wynosi ponad 16,9 tys. i jest o ponad 57 proc. większy od liczby rejestracji w analogicznym okresie roku ubiegłego.
W Polsce elektromobilność rozwija się dynamicznie z każdym rokiem, ale względem bardziej rozwiniętych rynków – takich jak Holandia, Chiny czy USA – wciąż trzymamy duży dystans. Tymczasem rozwój tego segmentu mógłby w nadchodzących latach stać się nowym motorem polskiego wzrostu gospodarczego...