100% dofinansowania na wymianę kopciuchów w Rzeszowie. Konieczny weksel in blanco

Mieszkańcy budynków jednorodzinnych w Rzeszowie otrzymają środki na wymianę kopciuchów. Dofinansowanie pokryje 100% poniesionych kosztów inwestycji. Rusza nabór wniosków.
Miasto Rzeszów uruchamia nabór do programu STOP SMOG, skierowanego do najmniej zamożnych właścicieli domów jednorodzinnych. W ramach inicjatywy planowane jest objęcie wsparciem 27 budynków.
Uczestnicy mogą liczyć na 100-procentowe dofinansowanie inwestycji, co oznacza, że nie będą ponosić żadnych kosztów z własnej kieszeni. O dofinansowanie może ubiegać się osoba fizyczna będąca mieszkańcem Gminy Miasta Rzeszowa.
Wśród koniecznych do spełnienia warunków jest wymóg, aby wnioskodawca był członkiem gospodarstwa domowego, w którym przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza 175% kwoty najniższej emerytury w gospodarstwie jednoosobowym i 125% tej kwoty w gospodarstwie wieloosobowym.
Nabór wniosków rozpocznie się 21 lipca i potrwa do 8 sierpnia br.
Pełne wsparcie dla ekologicznych inwestycji
Program STOP SMOG umożliwia przeprowadzenie szeregu prac modernizacyjnych i proekologicznych. Wśród nich znajdują się:
- wymiana starych pieców węglowych na nowoczesne pompy ciepła,
- montaż odnawialnych źródeł energii,
- termomodernizacja budynku (ocieplenie, wymiana okien i drzwi).
Ile dofinansowania?
Koszt pojedynczego przedsięwzięcia nie może przekroczyć 104 155 zł w przypadku jednego budynku mieszkalnego jednorodzinnego (lub jednego lokalu w budynku dwulokalowym).
Środki na realizację programu pochodzą z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) oraz z budżetu Gminy Miasta Rzeszów.
Jak czytamy na stronie programu: „Na etapie podpisywania umowy mieszkaniec składa oświadczenie w formie aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji wprost z tego aktu lub podpisze weksel własny in blanco z zastrzeżeniem 'bez protestu’ wraz z deklaracją wekslową, w przypadku powstania obowiązku zwrotu kosztów przedsięwzięcia niskoemisyjnego”.
Gdzie i jak złożyć wniosek?
Osoby zainteresowane udziałem w programie powinny złożyć następujące dokumenty:
- wniosek o udzielenie pomocy w ramach programu STOP SMOG,
- dokument potwierdzający prawo do nieruchomości (np. odpis księgi wieczystej lub akt własności),
- zaświadczenie o dochodach uzyskane z ośrodka pomocy społecznej,
- wniosek o zawarcie umowy na realizację przedsięwzięcia,
- ankietę dotyczącą statusu posiadacza/współposiadacza samoistnego nieruchomości do programu STOP SMOG wraz z rachunkami lub fakturami potwierdzającymi ponoszenie kosztów utrzymania nieruchomości,
- orzeczenie o niepełnosprawności (jeśli dotyczy).
Wnioski przyjmowane będą w Urzędzie Miasta Rzeszowa, Wydziale Inwestycji przy ul. Grunwaldzkiej 38, pokój 301.
Szczegóły dotyczące programu STOP SMOG dostępne są tutaj>>>> Na tej stronie można także pobrać wnioski i konieczne załączniki.
Katarzyna Poprawska-Borowiec
katarzyna.borowiec@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.