Mitsubishi robi krok w kierunku off-gridu

Mitshubishi wprowadza na europejski rynek system o nazwie „Dendo Drive House” mający łączyć samochód elektryczny z domowym systemem energetycznym bazującym na fotowoltaice i magazynie energii.
Zaprezentowany podczas tegorocznego salonu motoryzacyjnego w Genewie system „Dendo Drive House” to model ekosystemu dla domu i pojazdu, przeznaczony do generowania, przechowywania i udostępniania energii, dzięki czemu samochód może stanowić część domowej infrastruktury energetycznej.
Sprzedaż detaliczna systemu „Dendo Drive House” ma ruszyć w tym roku, najpierw w Japonii i Europie. Z systemu będą mogli skorzystać posiadacze sprzedanych do tej pory ponad 190 tys. modeli Outlander PHEV.
Wykorzystując kompatybilność Mitsubishi Outlandera PHEV z systemem V2X, DDH stanowi pakiet, na który składają się pojazd EV lub PHEV, dwukierunkowa ładowarka, panele słoneczne, bateria domowa i Home Energy Management System (HEMS).
System jest przeznaczony do użytku domowego, ale może zostać rozszerzony na obiekty biznesowe lub przemysłowe.
Po zainstalowaniu, pakiet DDH umożliwi klientom ładowanie pojazdu w domu przy użyciu energii słonecznej, a także dostarczenie energii elektrycznej z pojazdu Mitsubishi EV/PHEV do domu.
Klienci Mitsubishi będą mogli w ten sposób zmniejszyć koszty paliwa, korzystając z energii pochodzącej z paneli słonecznych i baterii. Z drugij strony będą mogli również obniżyć koszty energii dzięki zastosowaniu dwukierunkowej ładowarki do pobrania energii z baterii pojazdów do sieci domowej.
W tym roku Mitsubishi wprowadzi na rynek nowego, hybrydowego SUV-a, model Engelberg Tourer wyposażony w dwa silniki elektryczne z elektrycznym z napędem i doładowaniem zewnętrznym (PHEV).
Engelberg Tourer ma posiadać zasięg w trybie jazdy całkowicie elektrycznej przekraczający 70 km (cykl WLTP), a przy w pełni naładowanym akumulatorze trakcyjnym i pełnym zbiorniku paliwa jego zasięg ma przekraczać nawet 700 km.
Mitsubishi to pionier we wprowadzaniu na rynek samochodów z napędem elektrycznym, następnie wyposażonych w funkcję oddawania energii do sieci V2G (Vehicle-to-Grid).
Model Mitsubishi i-MiEV, wprowadzony na rynek 2009 roku, był pierwszym masowo produkowanym samochodem elektrycznym z akumulatorami litowo-jonowymi. W 2013 roku zadebiutował Outlander PHEV – hybrydowy model typu plug-in. Outlander PHEV jest najlepiej sprzedającym się modelem w kategorii PHEV w Europie i Japonii.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.