Stacje ładowania dla Kutna. „Najnowocześniejsze”

Przed tygodniem Solaris poinformował o podpisaniu umowy na dostawę autobusów elektrycznych dla Kutna. Teraz o kontrakcie na dostawę stacji ładowania dla tego miasta informuje producent takich urządzeń Ekoenergetyka-Polska.
Ekoenergetyka-Polska, polski producent stacji ładowania pojazdów elektrycznych, podpisał umowę na dostawę swoich urządzeń dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Kutnie. Zamówienie o wartości 2,011 mln zł obejmuje dostawę, montaż, uruchomienie oraz serwis infrastruktury ładowania elektrycznych autobusów.
Prezes Ekoenergetyki, Bartosz Kubik, wylicza, że Kutno staje się 16 miastem, do którego infrastrukturę ładowania dostarczy zielonogórska firma.
– Dla mnie to podwójny zaszczyt, że możemy dostarczać systemy do ładowania autobusów elektrycznych właśnie do Kutna, ponieważ tu mamy swojego udziałowca. Infrastruktura przewidziana dla Kutna jest chyba najnowocześniejszym rozwiązaniem, które stosowane jest w Europie i na świecie – komentuje prezes Ekoenergetyki.
Do Kutna trafią 2 stacje pantografowe o mocy wyjściowej po 400 kW oraz 7 stacji typu plug-in, w tym jedna mobilna, o mocy wyjściowej po 40 kW.
Ładowarki o mocy 40 kW staną w zajezdni MZK Kutno i będą wykorzystywane głównie w nocy. Ładowanie nocne od 0 do 80 proc. zajmie w tym przypadku ok. 2,5 godziny. Pantografowe stacje służące do szybkiego ładowania w trakcje krótkiego postoju staną na pętlach w trzech lokalizacjach. Napełnienie baterii za ich pomocą do 80 proc. ma zajmować 14 minut.
Infrastruktura ładowania z logiem Ekoenergetyki-Polska ma stanąć w Kutnie już za 7 miesięcy i będzie zasilać całkowicie elektryczne autobusy, które trafią do Kutna w przyszłym roku.
Te autobusy przyjadą z Bolechowa pod Poznaniem, gdzie wyprodukuje je Solaris, u którego Kutno zamówiło 6 pojazdów Urbino 12 electric.
Kontrakt o wartości blisko 14 mln zł brutto zrealizowany zostanie w dwóch transzach – trzy autobusy trafią do Kutna w marcu, a pozostałe trzy w sierpniu przyszłego roku.
Do napędu elektrobusów Solarisa jeżdżących po Kutnie posłuży centralny silnik trakcyjny o mocy 160 kW, a energia będzoe gromadzona w zestawie baterii typu Solaris High Power o pojemności 116 kWh.
Pojazdy zostaną przystosowane do zajezdniowego ładowania poprzez złącze plug-in jak i szybkiego ładowania w standardzie OppCharge – poprzez pantograf opuszczany ze stacji ładującej na zamontowane na dachu pojazdu szyny kontaktowe.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.