REKLAMA
 
REKLAMA

Wodorowe autobusy z Polski trafią do Düsseldorfu

Wodorowe autobusy z Polski trafią do Düsseldorfu
Fot. Solaris

Kolejny niemiecki przewoźnik transportu publicznego zakupi wodorowe autobusy. Zeroemisyjne pojazdy dostarczy firma Solaris.

Solaris otrzymał zamówienie na autobusy wodorowe od niemieckiego przewoźnika Rheinbahn Düsseldorf. 10 bezemisyjnych autobusów wodorowych Urbino 12 hydrogen trafi do Düsseldorfu w 2025 r.

Pojazdy  będą wyposażone w zaawansowane technologicznie ogniwo wodorowe Ballard o mocy 70 kW. Dodatkowy magazyn energii elektrycznej będą stanowić baterie Solaris High Power. O najwyższy poziom bezpieczeństwa zarówno kierowców, jak i pasażerów zadba pełen zakres systemów zgodnych z regulacjami GSR2.

REKLAMA

Düsseldorf neutralny klimatycznie do 2035

Düsseldorf realizuje strategię, której celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2035 r.  W tym celu miasto uzupełnia swoją flotę zarówno o pojazdy bateryjne, jak i te napędzane energią pochodzącą z wodoru. Zamówione autobusy będą napędzane zielonym wodorem, który zostanie wytworzony wyłącznie z użyciem energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł energii.

Solaris nieprzerwanie wspiera zrównoważony transport, oferując najszerszą gamę bezemisyjnych pojazdów. Nasza współpraca z Düsseldorfem sięga 2005 r. i obejmowała m.in. realizację zamówień na autobusy elektryczne. Cieszę się, że już w przyszłym roku miejski transport w Düsseldorfie będą mogły obsługiwać także nasze autobusy wodorowe – powiedział Olivier Michard, członek zarządu firmy Solaris ds. Sprzedaży i Marketingu.

Autobusy wodorowe na europejskich ulicach

Już ponad 120 pojazdów autobusów napędzanych wodorem wspiera bezemisyjny transport publiczny w 15 europejskich miastach, a drugie tyle jest w trakcie produkcji. Wodorowce marki Solaris cieszą się dużą popularnością szczególnie na rynku niemieckim. Tylko w ostatnich miesiącach nowe zamówienia spłynęły m.in. z Frankfurtu, Kolonii czy Gross Gerau. Łączna liczba dostarczonych i zamówionych wodorowych Solarisów przekroczyła już 700 sztuk.

Urbino hydrogen jeżdżą także w Wuppertalu, Hofolding, Weimar, Gross-Zimmern i w aglomeracji Monachium. W realizacji są kolejne kontrakty, m.in. dla Aschafenburga czy Güstrow. Także przewoźnik transportu zbiorowego w niemieckim Duisburgu zamówił autobusy wodorowe marki Solaris. Dostawy 25 autobusów Urbino hydrogen odbędą się w latach 2024-2025.

REKLAMA

Na wodorowe autobusy Solarisa zdecydował się również inny miejski niemiecki przewoźnik. Zeroemisyjne pojazdy wyjadą na ulice Hamburga w drugim kwartale 2024 r.

Także włoskie miasta postawiły na rozwój zeroemisyjnej mobilności, uzupełniając tabor o autobusy wodorowe. W Wenecji i okolicach jeżdżą już cztery Urbino 12 hydrogen. W ubiegłym roku producent podpisał kontrakty mi.in. na dostawy autobusów wodorowych do Wenecji. Również Bolonia niedawno złożyła zamówienie na zeroemisyjne wodorowce. Autobusy trafią do Bolonii i Ferrary w latach 2024-2026.

W 2022 r. Solaris wygrał także przetarg na dostawę pięciu wodorowych Urbino 12 hydrogen do stolicy Majorki, Palma de Mallorca.

Bezemisyjne autobusy w Polsce

Wśród polskich miast zainteresowanych wprowadzeniem autobusów z napędem wodorowym są m.in. Rybnik Poznań, który zamówił 25 autobusów wodorowych.  Zainteresowanie ekologicznymi pojazdami zasilanymi energią z ogniwa paliwowego potwierdza duża liczba wniosków o dofinansowanie autobusów zasilanych wodorem, które złożono w programie Zielony Transport Publiczny.

Katarzyna Poprawska-Borowiec

katarzyna.borowiec@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

REKLAMA
Komentarze

Brak komentarzy
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA