Honda zaoferuje elektryki z funkcją V2G

Honda idzie śladami Nissana. Jej nowe samochody elektryczne będą wyposażone w technologię umożliwiającą oddawanie do sieci energii zgromadzonej w samochodowych bateriach.
W ubiegłym tygodniu podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie japoński koncern motoryzacyjny zaprezentował system o nazwie Power Manager, który ma za zadanie zintegrowanie samochodów elektrycznych z inteligentną siecią elektroenergetyczną, umożliwiając przesyłanie energii między samochodami a statycznymi systemami energetycznymi.
Rozwiązanie Hondy wpisuje się tym samym w trend aktywizacji odbiorców w ramach usług zarządzania popytem i podażą energii.
– Nasz system wykorzystuje zaawansowane technologie, aby zintegrować pojazd elektryczny z szerszą siecią elektroenergetyczną. W ten sposób nie jest się już tylko konsumentem, ale również dostawcą energii – komentuje Philip Ross, wiceprezydent Honda Motor Europe.
Japoński koncern podaje w komunikacie, że zadaniem Power Manager ma być gromadzenie nadwyżek energii produkowanej z domowych lub firmowych systemów fotowoltaicznych i w razie potrzeby przekazywanie ich do samochodu elektrycznego.
– Z drugiej strony samochód elektryczny może oddawać zgromadzoną energię np. w celu odsprzedaży do sieci, generując potencjalnie dodatkowe zyski dla jego właściciela. Power Manager może również stabilizować sieć w czasie niedoboru, ale również nadpodaży energii – komentuje Honda.
Japończycy chcą oferować swój system w 2/3 sprzedawanych samochodów na rynku europejskim do roku 2025.
Wcześniej nowatorski system Hondy znajdzie zastosowanie w realizowanym przy wsparciu rządu Francji pilotażowym projekcie o nazwie SMILE, którego celem jest znalezienie optymalnych rozwiązań integracji technologii fotowoltaiki, magazynowania energii, samochodów elektrycznych oraz sieci dystrybucyjnej. Projekt SMILE ma prowadzić do utworzenia większego, inteligentnego systemu energetycznego w zachodniej Francji do roku 2019.
Ostatnio Nissan poinformował o wdrożeniu na rynek nowej wersji modelu Leaf z baterią o pojemności 40 kWh, w której zostanie zastosowana funkcja oddawania energii do sieci (Vehicle-to-Grid, V2G). Więcej na ten temat w artykule: Nowy Nissan Leaf z funkcją oddawania energii do sieci V2G.
red. gramwzielone.pl