Elektryczne Solarisy pojadą do Luksemburga

Jedno z największych, prywatnych przedsiębiorstw transportu publicznego w Luksemburgu, firma Sales-Lentz, zamówiła kolejne autobusy marki Solaris. Tym razem przewoźnik z siedzibą w Bascharage, mieście położonym w południowo-zachodniej części kraju, podpisał z Solarisem umowę na dostawę pięciu autobusów elektrycznych.
Solaris rozpoczął współpracę z firmą Sales-Lentz w ubiegłym roku, dostarczając wówczas swój pierwszy pojazd do Luksemburga.
Po autobusie napędzanym tradycyjnym silnikiem spalinowym, nadszedł czas na pojazdy bezemisyjne.
W niespełna rok od wygrania swojego pierwszego kontraktu w Luksemburgu, Solaris podpisał kolejną umowę na dostawę autobusów do tego kraju.
Do Bascharage zostanie dostarczonych łącznie pięć autobusów elektrycznych z podpoznańskiego Bolechowa. Zgodnie z umową, w marcu 2019 r. zostaną dostarczone dwa autobusy dwunastometrowe, a w czerwcu kolejne trzy autobusy przegubowe o długości 18 metrów.
Przegubowe autobusy elektryczne zamówione przez Sales-Lentz napędzane będą centralnym silnikiem trakcyjnym o mocy 240 kW. Jako magazyn energii posłużą baterie typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Pojazdy będzie można ładować zarówno poprzez złącze plug-in, jak i przez zamontowany na dachu pantograf.
Dwunastometrowe bezemisyjne Solarisy, które pojadą do Lukemburga, napędzane będą z kolei za pośrednictwem portalowej osi napędowej ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 2×125 kW. Podobnie jak w przypadku pojazdów przegubowych, magazynami energii będą baterie typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh.
Podobne rozwiązanie, jak w wariancie przegubowym, dotyczy ładowania pojazdów, które będzie się odbywać przy pomocy złącza plug-in oraz pantografu.
Solarisy Urbino electric, które będą wozić pasażerów w Bascharage, wyposażone zostaną w klimatyzację, rozbudowany system informacji pasażerskiej, system monitoringu wizyjnego, energooszczędne oświetlenie wykorzystujące technologię LED oraz siedzenia pasażerów wyposażone w indywidualne pasy bezpieczeństwa.
Luksemburskie miasto testuje obecnie także przegubowego Urbino 18 electric oraz jego dwunastometrowy odpowiednik – Solaris Urbino 12 electric.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.