Inwestorzy dają 2 mln euro na polsko-szwedzkie solarne dachówki

SunRoof, polsko-szwedzki startup tworzący solarne dachy i fasady oraz rozwiązania z zakresu zarządzania energią, pozyskał 2 mln euro od funduszy venture capital. Te środki firma przeznaczy na rozwój technologii solarnych dachów, ale także platformy cyfrowej, która ma umożliwiać optymalizację sprzedaży energii.
Firma SunRoof powstała w 2013 roku w Szwecji i za cel przyjął sobie stworzenie dachu solarnego zastępującego tradycyjny dach i produkującego energię elektryczną bez instalowania na nim paneli fotowoltaicznych.
Szwedzki startup nabrał rozpędu po tym, jak w 2018 roku dołączył do niego polski przedesiębiorca Lech Kaniuk. Dziś spółka ma na koncie realizację ponad 100 projektów, w tym projekty zrealizowane w Polsce.
Realizację kolejnego etapu rozwoju firmy i oferowanej przez nią technologii umożliwi zabezpieczone właśnie finansowanie, które SunRoof pozyskał od funduszy venture capital.
Spółka informuje, że deklaracja od pierwszego inwestora, SMOK Ventures, pojawiła się już w ciągu godziny od wysłania pierwszego tzw. pitch decka, a cały proces przeprowadzono zdalnie, bez spotkań i zamknięto elektronicznie podpisanymi umowami.
– Jak tylko dowiedziałem się, że Lech Kaniuk zbiera pierwszą rundę finansowania dla swojego nowego projektu, złapałem za telefon i od razu do niego zadzwoniłem. Chłopaki nie kryli zdziwienia, bo zwykle to startup “ugania się” za inwestorami. SunRoof to jednak wyjątkowy projekt, stworzony przez trzy legendy polskiej przedsiębiorczości. Wierzę, że w ciągu kilku lat będzie to największa i najbardziej rozpoznawalna firma z Polski. Cieszę się, że będziemy jej częścią jako fundusz – komentuje Borys Musielak, partner zarządzający SMOK Ventures.
Runda finansowania została przeprowadzona z udziałem także LT Capital, EIT InnoEnergy, FD Growth Capital, KnowledgeHub oraz kilku aniołów biznesu.
To pierwszy raz, kiedy SunRoof pozyskał kapitał od funduszy VC. Dotychczas finansowany był przez założycieli – Lecha Kaniuka, współzałożyciela i CEO SunRoof, stojącego za sukcesami takich marek jak Delivery Hero, PizzaPortal czy iTaxi, a także jego brata Karola Kaniuka, pomysłodawcę dachów solarnych – którzy również uczestniczyli w zakończonej rundzie finansowania.
W rozwój startupu zaangażowani są też przedsiębiorcy Marek Zmysłowski, współzałożyciel HotelOnline.co i Jumia.com oraz Rafał Plutecki, były szef Google Campus Warsaw, założyciel i CEO m.in. Internet Technologies oraz Tempo.
– Trudno wyobrazić sobie lepszy moment na start nowego etapu SunRoof. Jestem przekonany, że niedługo energia odnawialna stanie się światowym standardem. Finansowanie wykorzystamy na rozwój technologii solarnej oraz platformy digitalowej do monitorowania i zarządzania prądem naszych klientów. Na bazie Redlogger, który przejęliśmy ponad miesiąc temu, tworzymy już unikatowy marketplace energetyczny. Wzmacniamy też naszą pozycję w Szwecji, Polsce oraz Norwegii i wprowadzamy SunRoof na kilka rynków w Europie. Mamy ambicję stać się “europejską” Teslą – zapewnia Lech Kaniuk, CEO SunRoof.
Przejęta przez Sunroof aplikacja Redlogger (Renewable Energy Data Logger) rejestruje ilość wyprodukowanej i zużytej zielonej energii. Jednocześnie raportuje i certyfikuje energię m.in. dla Szwedzkiej Agencji Energetycznej, co jest podstawą do uzyskania zapłaty za przekazaną do sieci nadwyżkę energii wytworzonej z OZE.
Więcej na temat przejętej przez SunRoof platformy Redlogger w artykule: Polsko-szwedzki startup tworzy konkurencję dla aplikacji Tesli.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.