Jak dotrzeć do klientów zainteresowanych montażem fotowoltaiki?

Jak dotrzeć do klientów zainteresowanych montażem fotowoltaiki?

Energia słoneczna jest obecnie jednym z najczęściej wykorzystywanych źródeł energii odnawialnej. Na rynku dostępne jest multum modeli paneli fotowoltaicznych, różniących się m.in. mocą, wydajnością, ceną czy gwarancją. Popularność instalacji fotowoltaicznych przeżywa w ostatnim czasie prawdziwy boom  w samej tylko Polsce firmy zajmujące się  fotowoltaiką można liczyć w setkach i wciąż pojawiają się nowe. Tym samym wzrasta konkurencyjność rynku i pozyskanie klientów staje się bardziej skomplikowane.

Zainteresowanie montażem fotowoltaiki stale rośnie

Instalacje fotowoltaiczne są obecnie znacznie tańsze, niż jeszcze dziesięć lat temu (ogniwa fotowoltaiczne dobrej jakości są aktualnie tańsze niż te średniej jakości z poprzedniej dekady), co jest jednym z czynników wpływających na wzrost popytu. Jednak największym motorem napędowym powstawania nowych instalacji są stale rosnące rachunki za prąd  podwyżki uderzyły szczególnie w przedsiębiorstwa, które w 2020 roku najprawdopodobniej nie będą mogły ubiegać się o zwrot nawet części kosztów energii elektrycznej.

REKLAMA

W przypadku gospodarstw domowych czteroosobowa rodzina zużywająca 2400 kWh (określana jako przeciętna dla kraju) zapłaciła miesięcznie za prąd w 2020 roku minimum o 12,73 zł więcej niż w roku ubiegłym, mimo zapewnień rządu, że prąd nie zdrożeje więcej niż o 9 zł/miesiąc. Przyszły rok również przyniesie kolejne podwyżki cen prądu  już sama opłata mocowa zwiększy je o ok. 10%.

Jak zatem pozyskać klientów zainteresowanych fotowoltaiką? Jak już wspomnieliśmy, konieczne będzie zebranie grupy leadów, z której wyłonią się klienci. Dotarcie do osób faktycznie zainteresowanych panelami fotowoltaicznymi może być kłopotliwe, zwłaszcza gdy Twoje przedsiębiorstwo nie ma jeszcze wykształconej własnej bazy kontaktów. Najlepiej więc zdać się na usługi firm zajmujących się pozyskiwaniem wysokiej jakości leadów sprzedażowych.

Rozpoczynając współpracę z firmą DMSales wystarczy, że określisz rejon, typ (B2C lub B2B) oraz liczbę leadów, którą chcesz pozyskać, a oni zajmują się resztą  system DMSales powiadomi Cię o znalezieniu leadów, a nawet pozwoli zautomatyzować proces kontaktu i sprzedaży. Wszystkie pozyskiwane w ten sposób dane są całkowicie zgodne z RODO i nie naruszają prywatności użytkowników.

Współpracując z DMSales, zyskujesz:

  • wyłączny dostęp do wysokiej jakości leadów,
  • możliwość wyboru interesującego Cię województwa lub powiatu,
  • pełną kontrolę nad ilością pozyskiwanych kontaktów,
  • łatwy dostęp do zebranych kontaktów dzięki dedykowanej platformie,
  • transparentność rozmów z konsultantem w platformie,
  • ekspresowe tempo realizacji zamówień,
  • dostęp do systemu umożliwiającego wykorzystanie follow-upów i samodzielne generowanie leadów w branży fotowoltaicznej.

Przykładowa kampania

Kampania służąca pozyskiwaniu leadów, których interesują panele fotowoltaiczne, może być prowadzona na kilku płaszczyznach. Najczęściej przebiega ona na trzech z nich  reklam display, mailingu i identyfikacji klientów. Przytoczone przykłady są oparte o kampanie prowadzone przez DMSales.

Reklamy display

REKLAMA

Jedna z najstarszych, a mimo to wciąż popularnych metod promocji online, pozwalająca na szybki kontakt z potencjalnymi klientami. Zwykle nośnikiem jest tutaj baner w formie ankiety dwuskładnikowej. Po twierdzącej odpowiedzi na pierwsze pytanie użytkownikowi wyświetlany jest drugi baner z tekstem, np. masz własny dom i chcesz obniżyć rachunki za prąd? Umów się na rozmowę z naszym Konsultantem i zamów bezpłatną analizę kosztów instalacji fotowoltaicznej oraz poznaj możliwości jej dofinansowania! Kliknij tak, a oddzwonimy do Ciebie w ciągu 48h!

Po potwierdzeniu chęci rozmowy w ciągu 48h do potencjalnego klienta dzwoni konsultant reprezentujący konkretną firmę fotowoltaiczną, który umówi go na bezpłatną analizę oraz odpowie na pytania dotyczące fotowoltaiki.

Mailing

Kampanie mailingowe niosą ze sobą spory potencjał pozyskiwania leadów sprzedażowych  odpowiednio skrojony e-mail potrafi czynić cuda. Zazwyczaj kampanie tego typu są dzielone na dwie grupy odbiorców: biznesowych (B2B) i konsumenckich (B2C). Bardzo ważna jest tutaj rozbudowana i spersonalizowana baza danych kontaktowych grupy docelowej  o wiele łatwiej wtedy o przekształcenie potencjalnych klientów w faktycznych partnerów biznesowych.

Dobrze przygotowany mail powinien zainteresować odbiorcę tematem instalacji fotowoltaicznych i wspomnieć o możliwościach uzyskania dofinansowań. Często do ich treści dodawane są także linki do źródeł zewnętrznych, takich jak baza wiedzy, czy rządowe strony dotyczące programów współfinansujących panele słoneczne. Można też oczywiście korzystać z wewnętrznych artykułów, do których można dodawać formularze kontaktowe.

Identyfikacja klientów

Dostępne obecnie algorytmy i sztuczna inteligencja daje możliwość weryfikacji informacji o wejściach i zachowaniu osób odwiedzających daną stronę internetową. Odpowiedni skrypt analityczny pozwala stale monitorować ruch na formularzach i artykułach, a tym samym identyfikację potencjalnych nowych klientów. Profesjonalne skrypty tego typu (np. te wykorzystywane przez DMSales) gwarantują jakość i bezpieczeństwo danych, nie naruszając prywatności użytkownika i zapisów RODO. Do tak wytypowanej grupy można następnie wysłać formularze kontaktowe, jeśli oczywiście same nie zgłoszą wcześniej chęci rozmowy.

Podsumowanie

Branża fotowoltaiczna w ostatnich latach rozwinęła się bardzo prężnie, a zapotrzebowanie na panele fotowoltaiczne wciąż rośnie. Ze względu na wciąż rosnące ceny energii elektrycznej i korzystne programy rządowe, trend ten utrzyma się jeszcze przynajmniej przez kilka najbliższych lat  jeśli działalność Twojej firmy to głównie instalacja paneli fotowoltaicznych, możesz być pewien popytu na tego typu ofertę.

Niestety przez wzgląd na dużą konkurencję w branży, pozyskiwanie klientów nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Proces ten jest czasochłonny i nierzadko prowadzi do ślepych zaułków. Dlatego też warto odciążyć się i skorzystać oferty firmy zajmującej się profesjonalnym pozyskiwaniem leadów.

artykuł sponsorowany