Solenerga sprzedała fotowoltaikę i pompy ciepła za 12 mln zł

Solenerga sprzedała fotowoltaikę i pompy ciepła za 12 mln zł
Solenerga

Działająca na rynku fotowoltaiki i pomp ciepła firma Solenerga planuje emisję akcji w pierwszym kwartale 2022 roku oraz zapowiada wejście w segment magazynów energii.

Model biznesowy Solenerga opiera się na dwóch filarach: pompach ciepła i fotowoltaice, przede wszystkim kierowanych do klientów z obszaru małych i średnich firm oraz klientów detalicznych. Spółka posiada trzy kanały sprzedaży: sieć własną, franczyzową (15 oddziałów) oraz partnerów zewnętrznych i zatrudnia niemal 100 osób.

Zarząd firmy zakłada co najmniej 4-krotny wzrost przychodów względem 2020 roku i chce utrzymać tempo wzrostu w przyszłym roku. Od początku tego roku Solenerga sprzedała produkty o wartości ponad 12 mln zł, montując około 250 pomp ciepła i instalacje fotowoltaiczne o mocy prawie 2 MWp. Natomiast wkrótce w ofercie firmy mają pojawić się magazyny energii.

REKLAMA

Solenerga chce ponadto rozpocząć sprzedaż komponentów OZE w kanale e-commerce i zakłada przeprowadzenie emisji akcji w pierwszym kwartale 2022 roku, zaś debiut na rynku NewConnect ma nastąpić w połowie 2022 roku.

– Obserwując wzrost skali działalności naszej spółki i sprzyjające warunki rynkowe, chcemy iść o krok dalej. Zakończyliśmy analizy w zakresie kroków rozwojowych w najbliższych latach. Naszym priorytetem będzie rozwój segmentu produktów marki własnej Solenerga w obszarze pomp ciepła pozytywnie wpływający na naszą rentowność. Z drugiej strony obserwując wyzwania rynku energetycznego w Polsce – naszym zamiarem jest wejście na rynek dystrybucji i montażu magazynów energii. W celu szybszej i bardziej efektywnej realizacji naszych planów podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu emisji akcji w pierwszym kwartale 2022 roku i debiucie na rynku NewConnect w ciągu kolejnych kilku miesiecy – mówi Łukasz Ciołkowski, prezes Solenerga S.A.

REKLAMA

W obszarze inwestycji bezpośrednio zwiększających skalę działalności spółka zamierza rozbudować powierzchnię magazynową oraz zagęścić sieć doradców technicznych ds. OZE. Wraz z rozwojem sieci handlowej spółka zamierza rozwijać dział realizacji, aby docelowo w 2022 roku montować pompy ciepła maksymalnie do 30 dni.

– Chcemy, żeby nasza spółka wyróżniała się na tle innych podmiotów działających w branży OZE, dlatego mamy w planie po zakończonej emisji akcji uruchomić innowacyjny model sprzedaży pomp ciepła i fotowoltaiki oparty o kanał e-commerce, wzorując się po m.in. na modelu sprzedażowym Tesli. W obszarze handlowym wprowadziliśmy do naszej oferty usługi badania termowizyjnego, w ramach którego nasi klienci będą mogli efektywnie zaoszczędzić od kilkuset do nawet kilku tysięcy zł rocznie na kosztach ogrzewania domu. Nasi doradcy ds. OZE będą wykonywać takie badanie przy wykorzystaniu specjalistycznych kamer termowizyjnych renomowanych producentów – mówi Andrzej Zazdrosiński, członek zarządu Solenerga S.A.

Solenerga rozwija technologię voicebot w celu optymalizacji procesów sprzedażowych i obsługi klienta. System spółki wykonuje połączenia realizowane przez siedmiu wirtualnych konsultantów do osób zainteresowanych zakupem instalacji PV lub pompy ciepła.

Solenerga zapewnia, że widzi realne przełożenie działań sprzedażowych realizowanych przez system voicebotów na zwiększenie sprzedaży. W ciągu trzech kwartałów spółka umówiła ponad 6 tys. spotkań, co przełożyło się na znaczy wzrost ilości zawieranych umów.

Jak podaje spółka, obecnie procent klientów obsługiwanych w taki sposób wynosi około 25 proc. wszystkich umówionych spotkań, a w przyszłości ta technologia ma zostać wykorzystana również do badania satysfakcji z obsługi klientów oraz w infolinii serwisowej.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.