Sunday Energy zwiększył przychody o niemal 10 mln zł

Sunday Energy zwiększył przychody o niemal 10 mln zł
Michał Sochacki

Planująca wejście na giełdę NewConnect firma Sunday Energy, która specjalizuje się w dystrybucji komponentów instalacji fotowoltaicznych, pochwaliła się wyraźnym wzrostem przychodów względem sprzedaży zanotowanej w analogicznym okresie zeszłego roku.

Sunday Energy S.A. osiągnął po trzech kwartałach 2021 roku 12,7 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu do przychodów 2,9 mln zł przed rokiem, a także wypracował 0,9 mln zł zysku netto w stosunku do zysku 0,4 mln zł przed rokiem.

Działalność Sunday Energy opiera się na imporcie i sprzedaży paneli fotowoltaicznych oraz innych komponentów OZE (m.in. inwertery, pompy ciepła, magazyny energii). Spółka kieruje swoją ofertę również do klientów indywidualnych poprzez sklep e-commerce sundayenergy.pl i rozwija projekty deweloperskie własnych farm fotowoltaicznych.

REKLAMA

Dodatkowo Sunday Energy oferuje usługi wsparcia w zakresie demontażu, testowania, serwisu, magazynowania i dalszej odsprzedaży komponentów OZE.

Spółka w okresie lipiec-wrzesień tego roku sprzedała m.in. 100 pomp ciepła wobec sprzedaży 23 tego typu urządzeń w drugim kwartale, uruchomiła outlet OZE sundaymarket.pl oraz rozpoczęła sprzedaż paneli marki ZNShine pokrytych grafenem.

– Trzeci kwartał był dla Sunday Energy kolejnym pozytywnym okresem wynikowym, owocującym operacyjnymi wzrostami w segmentach PV i pomp ciepła zarówno w porównaniu do okresu sprzed roku, jak i wobec poprzednich kwartałów 2021 roku. Czwarty kwartał przebiega pomyślnie i obserwując rynek, spodziewamy utrzymania się obecnych trendów w 2022 roku – mówi Michał Sochacki, prezes zarządu Sunday Energy S.A.

REKLAMA

Zarząd Sunday Energy spodziewa się odnotowania pierwszej sprzedaży z obszaru new business związanym z nowymi usługami dla rynku OZE w przyszłym roku.

– Jednym z głównych rozwijanych innowacyjnych obszarów w ostatnich miesiącach jest platforma Sunday Market, tj. outletu OZE dedykowanego klientom indywidualnym i biznesowym. Dzięki projektowi szybciej zbudujemy nowe linie biznesowe związane m.in. z oferowaniem klientom paneli i urządzeń OZE z rynku wtórnego – komentuje Michał Sochacki.

W tym roku firma rozpoczęła sprzedaż paneli fotowoltaicznych Leapton Solar i pomp ciepła marki Sprsun ze sprężarką Panasonic. Teraz do oferty Sunday są wprowadzane kolejne produkty.  

W trzecim kwartale nasza spółka rozszerzyła ofertę handlową o panele światowej klasy marki ZNShine Solar. Partner dostarcza moduły PV pokryte grafenem wykazującym właściwości samooczyszczające, charakteryzujące się większą trwałością, efektywnością oraz bezpieczeństwem przeciwpożarowym. Intencją Sunday Energy jest promowanie na rynku polskim produktów dedykowanych klientom premium, wymagającym szczególnych cech użytkowych – dodaje Michał Sochacki.

Sunday Energy działa nie tylko w Polsce, ale rozpoczął również działalność na pierwszych zagranicznych rynkach. Pierwszym były Węgry, a następnie uruchomiono sprzedaż w krajach bałtyckich. Teraz zarząd spółki planuje wejście na kolejne rynki.

W 2022 roku zamierzamy oferować produkty OZE pod marką Sunday Energy w krajach Europy Zachodniej. Rozwój spółki poza Polską opiera się na współpracy z partnerami z rynków lokalnych i decyzja o wejściu do poszczególnych regionów zależy od efektów rozmów z potencjalnymi kontrahentami. Z drugiej strony naszym podstawowym rynkiem jest i pozostanie rynek krajowy, na którym generujemy większość przychodów – mówi Michał Sochacki.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.