Duży wzrost sprzedaży SolarEdge

Duży wzrost sprzedaży SolarEdge
SolarEdge

Mimo trudnego okresu dla firm działających w przemyśle fotowoltaicznym i odnotowanych przez nie problemów w łańcuchach dostaw izraelski producent falowników w 2021 roku wyraźnie zwiększył przychody i marże. 

SolarEdge w ubiegłym roku osiągnął przychody na poziomie 1,96 mld dolarów, co oznaczało wzrost o 34,6 proc. względem sprzedaży wypracowanej w roku 2020. W tym przychody segmentu fotowoltaicznego wyniosły 1,79 mld USD.

Wyłącznie w ostatnim kwartale zeszłego roku SolarEdge osiągnął 551,9 mln dolarów przychodów, co oznaczało wzrost o 5 proc. względem wcześniejszego kwartału i aż o 54 proc. względem analogicznego kwartału zeszłego roku. W tym 502,7 mln USD wypracowano w obszarze sprzedaży produktów solarnych.

REKLAMA

Marża firmy w ujęciu non-GAAP wyniosła w 2021 roku 33,5 proc. w stosunku do marży rzędu 33 proc. wypracowanej rok wcześniej, natomiast całoroczny zysk netto wyniósł 272,9 mln USD i był wyższy o 22 proc. w porównaniu do zysku wypracowanego rok wcześniej.

Wyłącznie w czwartym kwartale 2021 r. SolarEdge wypracował marżę na poziomie 30,3 proc. i była ona niższa od marży osiągniętej we wcześniejszym kwartale (34 proc.) jak również w analogicznym okresie 2020 roku (32,5 proc.).

REKLAMA

Zysk netto izraelskiej firmy w ostatnim kwartale zeszłego roku wyniósł 62,8 mln USD i był niższy od zysku wypracowanego we wcześniejszym kwartale o 24 proc., a także o 13 proc. od zysku osiągniętego w ostatnim kwartale 2020 roku.

W całym 2021 roku SolarEdge sprzedał falowniki o łącznej mocy 7,2 GW(AC), a wyłącznie w ostatnim kwartale ubiegłego roku sprzedano urządzenia o mocy 1,92 GW(AC).

W 2020 roku SolarEdge sprzedał 662 tys. falowników o łącznej mocy 6,1 GW(AC) oraz 15,5 mln optymalizatorów mocy. Najlepszy w 2020 roku był pierwszy kwartał, w którym Izraelczycy sprzedali 202 tys. falowników oraz 5,06 mln optymalizatorów.

Prognoza izraelskiego producenta jeśli chodzi o pierwszy kwartał 2022 roku mówi o przychodach rzędu 615-645 mln dolarów oraz marży na poziomie 28-30 proc., przy czym marża wyłącznie jeśli chodzi o sprzedaż produktów solarnych ma być wyższa. SolarEdge celuje w tym zakresie w przedział 30-32 proc.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.