SolarSpot pozyskał inwestora i stawia na ESCO

SolarSpot pozyskał inwestora i stawia na ESCO
Przemysław Błaszczyk

W firmę SolarSpot z rynku prosumenckiej fotowoltaiki zainwestował Precapital prywatny fundusz typu „family office” wywodzący się z branży nieruchomości. Pozyskane środki mają pomóc SolarSpot w rozwoju działalności opartej na modelu ESCO.

Firma z Wielkopolski dotychczas zrealizowała kilka tysięcy instalacji dla klientów indywidualnych i biznesowych, gospodarstw rolnych, wspólnot mieszkaniowych w całej Polsce, osiągając w 2021 roku blisko 50 mln zł przychodów.

W tym roku SolarSpot ma szansę poprawić ten wynik. Tylko do końca sierpnia firma zakontraktowała blisko 40 mln zł przychodów, a przychody za cały w 2022 rok prognozuje na 65 mln zł.

REKLAMA

Współpraca z Precapital

W przyszłym roku przychody spółki mają być jeszcze wyższe. SolarSpot celuje w wynik na poziomie 110 mln zł. W realizacji tych planów ma pomóc współpraca z funduszem Precapital, który już wcześniej angażował się w rozwój sektora fotowoltaicznego, inwestując w większe projekty PV o mocy rzędu 1–10 MW.


REKLAMA

– Od pewnego czasu rozglądaliśmy się za dynamicznie rozwijającą się spółką na rynku OZE, którą moglibyśmy wesprzeć zarówno kapitałowo, jak i merytorycznie. SolarSpot okazał się dokładnie takim partnerem, jakiego szukaliśmy. Najważniejsze jest to, że wspólnie z zarządem SolarSpot mamy jednakową wizję rozwoju spółki oraz branży. Model ESCO odegra w nim kluczową rolę – mówi Przemysław Cholewa, prezes zarządu Precapital.

SolarSpot deklaruje, że pozyskane fundusze pozwolą na rozwój oferty przeznaczonej zwłaszcza dla biznesu, rolników i samorządów w modelu ESCO, w którym firma ma już realizować pierwsze umowy dla biznesu.

Model ESCO

Formuła ESCO (Energy Service Company) to coraz powszechniejszy model opierający się na przekazaniu części kompetencji w zakresie zarządzania energią wyspecjalizowanemu podmiotowi – ESCO. Formuła umożliwia finansowanie inwestycji związanych z transformacją energetyczną z oszczędności, bez konieczności angażowania środków finansowych firmy bądź samorządu.

W tym modelu SolarSpot planuje finansować rozwiązania generujące 15–20-proc. oszczędności na energii i ogrzewaniu. Celuje zwłaszcza w rozwój w segmencie biznesowym powyżej 1 MWp.

Pozyskanie inwestora to dla nas ważny krok, który umożliwia ugruntowanie pozycji SolarSpot jako partnera zielonej transformacji energetycznej biznesu, rolników i sektora publicznego, bez konieczności angażowania przez nich środków finansowych do kluczowych inwestycji w energooszczędność i zmniejszenie śladu węglowego w trudnych czasach i przy rosnących rachunkach za energię elektryczną i ogrzewanie – mówi Przemysław Błaszczyk, prezes zarządu SolarSpot SA.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.