Tak działają Solar Roof i Powerwall. Blisko pełnego off-gridu
Amerykańska Tesla poinformowała o dostarczeniu do klientów pierwszych solarnych dachów na początku tego roku. Teraz jeden z pierwszych użytkowników Solar Roof pokazał, jak ten produkt sprawdza się w połączeniu z domowym magazynem energii, przy relatywnie wysokim zapotrzebowaniu na energię.
Instalacja fotowoltaiczna, domowy magazyn energii i samochód elektryczny to na razie inwestycja dla ludzi z bardziej zasobnym portfelem. Jednak gdy weźmiemy pod uwagę oszczędności, które takie urządzenia dadzą w dłuższej perspektywie, taka inwestycja może nabrać sensu.
Fotowoltaika, domowy magazyn energii i EV to jednocześnie składniki koncepcji forsowanej przez Elona Muska, który produkuje już wszystkie elementy tej układanki, proponując dodatkowo zastąpienie tradycyjnych paneli fotowoltaicznych zintegrowanymi z dachem solarnymi dachówkami.
Korzyść ma być taka, że początkowo droższa inwestycja w solarny dach w całym cyklu jego funkcjonowania wygeneruje oszczędności, które pokryją początkowy koszt – w przeciwieństwie do początkowo tańszego, tradycyjnego dachu.
Wcześniej Tesla zapewniała, że całkowity koszt montażu Solar Roof wyniesie ok. 21,85 USD za 1 ft2. Cena Solar Roof podana przez Teslę ma jednak uwzględniać federalne ulgi podatkowe na inwestycje w PV, które w ramach mechanizmu ITC wynoszą do 30 proc.
Firma Elona Muska podawała, że wymiana dachu wielkości około 609 m2, który w 40-procentach pokryją solarne dachówki, wraz z magazynem energii ma kosztować około 50 tys. dolarów, przy czym w tej cenie są ujęte federalne ulgi podatkowe. W ciągu 30 lat taka instalacja ma wyprodukować energię o wartości szacowanej na 64 tys. dolarów, w pełni zwracając koszt wykonania dachu.
Teraz wynikami produkcji energii przez instalację fotowoltaiczną o mocy 9,85 kW (na zdjęciu) pochwalił się jeden z pierwszych użytkowników Solar Roof.
Na opublikowanym przez niego wykresie możemy zobaczyć produkcję energii w dniach 2-8 lipca. W tym czasie fotowoltaika wyprodukowała 394 kWh energii elektrycznej, podczas gdy zużycie wyniosło 285 kWh – m.in. wykorzystano energię do ładowania dwóch samochodów elektrycznych. Dodatkowo 106 kWh energii przyjął domowy magazyn energii Powerwall, oddając 95,2 kWh.
Mimo zwiększonego zapotrzebowania na skutek pracy klimatyzacji i ładowania samochodów elektrycznych z sieci pobrano w tym czasie zaledwie 2,9 kWh.
Przed inwestycją w solarny dach i magazyn energii przeciętne koszty zakupu energii elektrycznej miały sięgać w skali miesiąca 250-300 dolarów (jeszcze przed zwiększeniem poboru energii na skutek zakupu EV).
Efekty pracy Solar Roof i magazynu energii Powerwall możemy zobaczyć na wykresie z aplikacji udostępnianej przez Teslę (via Toblerone/ Twitter).
gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.