Brytyjscy odbiorcy zapłacili za dużo za energię. O ponad 3,6 mln funtów

Brytyjscy odbiorcy zapłacili za dużo za energię. O ponad 3,6 mln funtów
Fot. Utilitia

Brytyjski regulator rynku energetycznego Ofgem informuje o niedostosowaniu przez jednego z operatorów wysokości taryf do nowych przepisów, które wprowadzono w kwietniu tego roku i które mają co do zasady chronić bardziej wrażliwych odbiorców. 

Ofgem informuje, że Utilita, operator działający na brytyjskim rynku energetycznym, nie zaktualizował w porę taryfy dla klientów korzystających z energii elektrycznej na zasadzie przedpłaty, nie dostosowując się do stawek przyjętych przez brytyjskiego regulatora w ramach tzw. Smart Metering Equipment Technical Specification 1 (SMETs 1) i Non SMETS Smart (NSS).

Opóźnienie w implementowaniu korzystnych dla konsumentów zmian dotknęło około 348 tys. klientów firmy Utilitia, którzy zapłacili za rachunki więcej niż powinni zapłacić zgodnie z nowymi przepisami taryfowymi – w tym 329 tys. korzystających z liczników nowszego typu (SMETS1) oraz 18 tys. korzystających z liczników starszych.

REKLAMA
REKLAMA

Teraz Ofgem informuje, że Utilitia zwróciła poszkodowanym klientom nadpłatę. W sumie chodzi o kwotę rzędu 3,61 mln funtów.

Ofgem informuje przy tym, że w efekcie szybkiej reakcji brytyjskiego sprzedawcy energii i poczynienia przez niego kroków niezbędnych do wyjaśnienia sytuacji i zwrotu otrzymanej nadpłaty, nie zdecydował się na podjęcie kolejnych działań w jego sprawie.

Brytyjski regulator wprowadził w kwietniu tego roku specjalną taryfę mającą chronić odbiorców wrażliwych (tzw. safeguard tariff), którzy korzystają z liczników przedpłatowych. Ustalono, że maksymalny koszt taryfy, w opcji dual-fuel, nie może przekroczyć 1,067 tys. funtów w przeliczeniu na gospodarstwo domowe.

red. gramwzielone.pl