Ładowarki AC i DC przy obiektach InPostu

Ładowarki AC i DC przy obiektach InPostu
fot. GreenWay

Operator stacji ładowania aut elektrycznych GreenWay Polska zainstalował 201 stacji ładowania w centrach logistycznych należących do spółki InPost. W pobliżu paczkomatów InPostu pojawiły się też pierwsze publicznie dostępne ładowarki DC.

W 30 lokalizacjach na terenie całej Polski GreenWay Polska zainstalował nowe ładowarki dla elektrycznej floty InPostu, która liczy ponad 300 samochodów. Dzięki umowie flotowej obu firm kurierzy będą mogli też korzystać z ogólnodostępnych ładowarek publicznej sieci GreenWay.

Wśród 201 zainstalowanych urządzeń znalazły się: 24 ładowarki DC o mocy 60 kW (w tym jedna o mocy 120 kW), 164 ładowarki AC 2×22 kW i 13 ładowarek AC 1×22 kW.

REKLAMA

Dodatkowo w 20 miejscach GreenWay uruchomił rozwiązania dynamicznego zarządzania mocą – EMS – które pozwalają na maksymalne wykorzystanie dostępnych mocy i optymalizację kosztów energii w obiektach. Spółka zajęła się również budową przyłączy do sieci energetycznej oraz zarządzaniem stacjami i ich serwisem technicznym.

– Ważnym elementem naszego zaangażowania we współpracę z InPost jest także doradztwo w zakresie zastosowanych rozwiązań technicznych dotyczących infrastruktury ładowania oraz inteligentnego zarządzania dostępną mocą w obiektach, gdzie znajdują się ładowarki – mówi Aleksander Czapczyk, dyrektor Działu Sprzedaży Greenway Polska.

Spółka zapewni InPostowi dostęp do rozbudowanych raportów pozwalających na zarządzanie infrastrukturą ładowania i flotą pojazdów.

Sieć ładowarek przy paczkomatach

Kolejnym elementem współpracy InPostu i GreenWay Polska jest zaangażowanie operatora stacji ładowania w budowę ładowarek w bliskim sąsiedztwie paczkomatów InPostu. Do tej pory uruchomionych zostało sześć takich urządzeń i są one już dostępne w publicznej sieci ładowania GreenWay.

– Rozbudowa sieci ładowarek na oddziałach własnych ma dla nas szczególne znaczenie ze względu na strategię dekarbonizacji grupy InPost. Wierzymy, że nowe technologie i trendy powinny zostać uwzględnione w planach rozwoju miast, dlatego równocześnie pracujemy nad wdrażaniem ogólnodostępnej sieci pod wspólną okleiną InPost i GreenWay – podkreślił Sebastian Anioł, dyrektor Działu Innowacji Logistycznych InPost.

REKLAMA

Inwestycja w rozwój

GreenWay Polska jest największym operatorem publicznych stacji ładowania w Polsce. W naszym kraju działa od 2016 roku. Obecnie w sieci firmy na terenie Polski znajduje się 465 obiektów – w znacznej większości są to stacje szybkiego ładowania o dużej mocy.

GreenWay zajmuje się też budową, zarządzaniem i serwisowaniem infrastruktury zasilania dla innych podmiotów.

W lutym tego roku firma informowała o pozyskaniu 85 mln euro na dalszy rozwój od międzynarodowych funduszy inwestycyjnych. Miała to być największa inwestycja w sektorze elektromobilności w naszym regionie Europy.

Wśród nowych akcjonariuszy GreenWay znalazły się fundusze Helios Energy Investment oraz Generation Capital, poza tym w rundzie inwestycyjnej wzięli też udział dotychczasowi akcjonariusze: janom a.s. i Neulogy Ventures.

 – Pozyskanie nowych inwestorów pozwoli nam znacząco przyspieszyć proces rozbudowy publicznej infrastruktury ładowania. Zamierzamy również pogłębić współpracę z biznesem i stać się partnerem pierwszego wyboru dla firm, które zamierzają przejść na elektromobilność i potrzebują kompleksowego wsparcia, aby skutecznie przeprowadzić tę transformację – komentował wówczas Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.

Barbara Blaczkowska

barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.