Solaris będzie zdalnie diagnozować autobusy elektryczne

Solaris będzie zdalnie diagnozować autobusy elektryczne
Fot. Solaris

Inżynierowie z biura badań i rozwoju firmy Solaris Bus & Coach opracowali system zdalnej diagnozy autobusów elektrycznych. Nowe rozwiązanie o nazwie eSConnect ma usprawnić diagnostykę, poprawić możliwości serwisowe oraz umożliwić analizę specjalistycznych danych gromadzonych przez elektryczne Solarisy.

Autobusy wyposażone w system zdalnej diagnozy pozwolą producentowi na stworzenie bazy rzeczywistych danych eksploatacyjnych, umożliwiających udoskonalenie stosowanych rozwiązań.

System eSConnect może być zamontowany zarówno w każdym nowo produkowanym autobusie elektrycznym, jak i w tych już dostarczonych na rynek.

REKLAMA

Solaris informuje, że pierwsi z klientów już zdecydowali się na wdrożenie pilotażowego rozwiązania w swoich flotach autobusowych. Mogą oni również korzystać z danych gromadzonych przez system, które pozwolą na optymalne wykorzystanie taboru. System zdalnej diagnozy, oprócz funkcji serwisowych, umożliwi także producentowi optymalizację swoich konstrukcji.

Wśród uzyskiwanych w zdalny sposób danych będą m.in. lokalizacja floty autobusowej w czasie i przestrzeni wraz z aktualnym stanem naładowania baterii, trasa przebyta przez dany autobus w określonym przez użytkownika czasie, czy zużycie energii.

System eSConnect pozwala także na zdalną identyfikację ewentualnych błędów zgłaszanych przez pojazd na pulpicie kierowcy, monitorowanie parametrów pracy autobusu oraz generowanie statystyk, m.in. dotyczących liczby cykli ładowania oraz czasu trwania uzupełniania energii w bateriach.

REKLAMA

Ponadto system opracowany przez polskiego producenta autobusów ma dać jego klientom możliwość gromadzenia i analizy danych ułatwiających precyzyjne definiowanie wymagań technicznych dla autobusów na potrzeby obsługi poszczególnych linii.

Polska firma produkuje autobusy elektryczne od ponad dekady. Do końca 2017 roku sprzedała 127 takich pojazdów, z czego 63 w zeszłym roku, a 48 z nich w ub.r. trafiło do przewoźników w naszym kraju.

W ubiegłym miesiącu Solaris dostarczył kolejne autobusy elektryczne do norweskiego miasta Kristiansand. Ich napęd to dwa silniki trakcyjne mocy 125 kW każdy, zintegrowane z elektryczną osią napędową. Energia magazynowana jest w bateriach Solaris High Power o pojemności 145 kWh, które są ładowane poprzez pięciopolowy pantograf o mocy 300 kW, a także poprzez złącze plug-in.

gramwzielone.pl

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.