Koszt wyprodukowania elektrycznego Chevroleta Volta 2x wyższy niż jego cena?

Koszt wyprodukowania elektrycznego Chevroleta Volta 2x wyższy niż jego cena?
GE press

{więcej}Reuters poinformował, że na każdym sprzedanym Chevrolecie Volcie GM traci 49 tysięcy dolarów.

Według Reutersa koszt wyprodukowania każdego modelu Volta wynosi ok. 80 tys. dolarów. Cena Volta – po uwzględnieniu federalnej ulgi na zakup elektrycznych pojazdów w USA – to niewiele ponad 30 tys. dol. 

Informacje Reutersa od razu zdementował producent elektrycznego Volta – General Motors. Zdaniem GM koszt ten to nie 80 tys. dol. a 56 tys. dol., z czego 8,6 tys. dol. to koszt opracowania technologii w przeliczeniu na jeden sprzedany do tej pory model. General Motors szacuje tą liczbę dzieląc 1,2 mld dol. (całkowity koszt programu Volta) przez 21,5 tys. modeli sprzedanych dotąd w USA. Rachunek ten nie obejumje jednak kosztów marketingu, a z drugiej strony – liczby Voltów sprzedanych do tej pory poza USA – w tym Opla Ampera sprzedawanego w Europie. 

REKLAMA
REKLAMA

Doug Parks, jeden z dyrektorów GM, przyznał jednak, że jak na razie GM traci na Volcie, jednak w końcu zacznie zarabiać – po zamortyzowaniu kosztów badań i rozwoju technologii Volta. 

Zdaniem Boba Lutza, byłego szefa General Motors, koszt opracowania Volta zamortyzuje się częściowo dzięki zastosowaniu technologii opracowanej dla Volta w innych modelach GM takich jak Cadillac ELR.

W dodatku, zdaniem Lutza, wyliczenia Reutersa bazują na ilości Voltów sprzedanych do tej pory. Sprzedaż kolejnych Voltów będzie systematycznie obniżać koszt budowy Volta. W ubieglym miesiącu GM sprzedało ponad 2,8 tys. Voltów. Wcześniej rekordowym miesiącem sprzedaży Volta był marzec, w którym GM sprzedało 2,3 tys. Voltów. W tym roku GM chce wyprodukować w sumie 45 tys. elektrycznych Chevroletów. 
gramwzielone.pl