REKLAMA
 
REKLAMA

Castorama będzie sprzedawać instalacje fotowoltaiczne

Castorama będzie sprzedawać instalacje fotowoltaiczne
Paulina Ackermann. Fot. Otovo

Castorama nawiązała współpracę z europejskim dostawcą instalacji fotowoltaicznych. Dzięki temu w sieci marketów będzie można kupić instalacje PV dostosowane do potrzeb konkretnych lokalizacji.

Założona w Oslo siedem lat temu spółka Otovo wchodzi ze swoją ofertą do sieci marketów budowlanych jako wyłączny partner Castoramy. Firmy mają wspólnie oferować klientom Castoramy instalacje fotowoltaiczne dostosowane do indywidualnych potrzeb energetycznych klientów i ich domów.

Otovo podkreśla zasadność uwzględnienia fotowoltaiki na etapie budowy bądź remontu domu. A przy takiej okazji właśnie klienci często odwiedzają sklepy Castoramy.

REKLAMA

– Biorąc pod uwagę aktualną sytuację geopolityczną i rosnące ceny energii elektrycznej, montaż paneli fotowoltaicznych jest jedną z najlepszych inwestycji, jaką można poczynić. Partnerstwo z Castoramą to dla nas krok w kierunku umożliwienia klientom jeszcze łatwiejszego dostępu do energii słonecznej oraz możliwości zaoszczędzenia nawet do 70-80 proc. rocznie na rachunkach za prąd. Castorama każdego roku sprzedaje materiały budowlane, które służą do budowy i remontu tysięcy nowych domów w Polsce. To właśnie na etapie budowy nowego domu warto od razu przewidzieć taką instalację – mówi Paulina Ackermann, dyrektor generalna Otovo Polska.

Klienci coraz bardziej świadomi ekologicznie

W ramach współpracy z Otovo Castorama uruchomiła specjalną stronę internetową, na której zainteresowani fotowoltaiką mogą się zapoznać z usługami Otovo Polska. Ponadto oferta firmy będzie przedstawiana w sklepach sieci.

Obserwujemy zmianę świadomości klientów i ich ukierunkowanie na szeroko pojętą ekologię. Klienci częściej zwracają uwagę na produkty, które pozwalają zaoszczędzić energię, wodę bądź są wykonane z alternatywnych materiałów. Potwierdzają to wyniki naszych raportów – mówi Piotr Bober, dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w spółce Castorama Polska.

Przedstawiciel sieci wskazuje konkretne liczby. Według jednego z badań zleconych przez Castoramę 58 proc. Polaków deklaruje, że chciałoby uczynić swój dom bardziej przyjaznym środowisku. Aż ponad 90 proc. osób ulepszających swoje domy zgadza się ze stwierdzeniem, że szuka sposobów na zmniejszenie zużycia energii. Kwestie zrównoważonego rozwoju w domu i ogrodzie za bardzo ważne lub dość ważne uznaje 80 proc. polskich respondentów, natomiast 62 proc. z nich uważa, że zyskały one na znaczeniu w ostatnich trzech latach.

– Naszym celem jest osiągniecie 50-proc. udziału sprzedaży produktów zrównoważonych dla domu, czyli produktów, które mają mniejszy wpływ na środowisko, pozwolą klientowi oszczędzić energię, wodę i inne zasoby, co pozwala stworzyć bardziej przyjazny i zdrowy dom – deklaruje Piotr Bober.

Fotowoltaika „self service”

Otovo informuje, że wszystkie oferowane za pośrednictwem Castoramy instalacje fotowoltaiczne mają 10-letnią gwarancję na części i pracę (oprócz gwarancji producenta). Ponadto oferta prezentowana na założonej stronie obejmuje też wynajem paneli słonecznych z 20-letnią gwarancją na całą instalację PV.

Otovo działa na 13 rynkach europejskich. Wprowadziło unikatowe podejście do obsługi klienta – tzw. self service. Oznacza to przeprowadzenie całego zautomatyzowanego procesu zakupowego – łącznie z wyceną – wirtualnie (online) ze wsparciem konsultanta. Firma zapewnia, że oferuje wsparcie na każdym etapie projektu: od wyboru odpowiedniego sprzętu, przez formalności administracyjne, po montaż i obsługę posprzedażową.

REKLAMA

– Jako jedyna firma na rynku nie zatrudniamy pracowników terenowych, a cały proces zakupowy odbywa się całkowicie online. Self service to dla nas kolejny, naturalny krok, który – mamy nadzieję – pozwoli nam zmniejszyć stałe koszty i jeszcze bardziej obniżyć ceny dla klientów – informowała Paulina Ackermann wcześniej w tym roku, gdy firma wprowadzała usługę self service.

.

.

.

Oprócz fotowoltaiki dachowej i naziemnej Otovo sprzedaje także magazyny energii dla domu. Firma dysponuje siecią lokalnych, sprawdzonych instalatorów energetycznych. Wykorzystuje swoją autorską technologię do analizy potencjału każdego domu.

40 mln euro z prywatnej emisji akcji

Niedawno Otovo informowało o pozyskaniu środków finansowych na rozwój firmy w ramach prywatnej emisji akcji do wybranych inwestorów. Firma pozyskała w ten sposób 40 mln euro. Środki te chce przeznaczyć na wzmocnienie pozycji firmy w Europie i realizację celów operacyjnych zwiększających dochodowość.

Akcje przydzielono dotychczasowym akcjonariuszom: Å Energy, Axel Johnson Group i Nysnø (Norweski Fundusz Inwestycyjny Klimatu Rządowego). Największym akcjonariuszem została firma Å Energy z udziałami na poziomie ponad 31 proc.

Barbara Blaczkowska

barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

REKLAMA
Komentarze

Firma Otovo? Z kraju o najwyższym nasłonecznieniu w Europie! Brawo!

A montować przyjadą bracia z Ukrainy lub Białorusi starym żiguli, a do serwisu w razie co to się w mig dodzwonicie .

Po co? Rynek fotowoltaiczny został w Polsce zniszczony decyzjami rządu PiS. Inwestycja stała się całkowicie nieopłacalna. Produkujesz energię po 40 gr/kWh a kupujesz po 1,35 zł ( aktualna całkowita cena). Umowa na 15 lat.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA