REKLAMA
 
REKLAMA

Nowe rozwiązanie do magazynowania energii

Nowe rozwiązanie do magazynowania energii
Volvo Penta

Firma Volvo Penta, będąca częścią Volvo Group, wprowadza na rynek nowy system magazynowania energii elektrycznej. Nie jest to do końca rozwiązanie kontenerowe, ale według zapewnień producenta gwarantuje ono pełną elastyczność i skalowalność.

Opracowane przez Volvo Penta rozwiązanie jest podsystemem składającym się z baterii, programu do zarządzania i monitorowania poszczególnych parametrów pracy baterii (np. temperatury), skrzynki rozdzielczej oraz okablowania. Firma zapewnia także wiedzę techniczną potrzebną do wdrożenia rozwiązania.

Jak podkreśla Volvo Penta w swoich materiałach prasowych, podsystem nie jest w pełni rozwiązaniem kontenerowym, jednak oferuje pełną elastyczność projektową. Skalowalność podsystemu obejmuje zakres od jednej jednostki magazynującej do systemu mogącego zgromadzić 2256 MWh energii elektrycznej.

REKLAMA

Doświadczenie z segmentu heavy-duty

W swoim najnowszym podsystemie magazynowania energii (BESS) Volvo Penta miała bazować na latach doświadczeń koncernu w sektorze ciężkiego transportu. Przy projektowaniu BESS wykorzystano rozwijaną przez Grupę Volvo platformę, która jest stosowana przy budowie ciężarówek, maszyn budowlanych oraz autobusów.

Volvo zaznacza, że dostrzega duży potencjał rynku magazynowania energii. Dlatego też firma stale inwestuje w produkcję nowym ogniw i baterii na całym świecie. W kolejnych latach producent samochodów zamierza przeznaczyć miliony na rozwój elektryfikacji swojej działalności.

REKLAMA

Współpraca z liderem

W jednym z ostatnich komunikatów prasowych Volvo Penta poinformowała o nawiązaniu współpracy partnerskiej z Utility Innovation Group (UIG), liderem systemów zdecentralizowanych i mikrosieciowych. Współpraca obu firm ma się skupić na zwiększaniu niezawodności sieci elektroenergetycznej dzięki magazynowaniu energii na większą skalę i szerszej integracji BESS z istniejącą siecią. Pozwoli to zoptymalizować wykorzystanie źródeł wytwórczych bazujących na słońcu i wietrze.

W ramach współpracy Volvo Penta zamierza udoskonalać swój podsystem BESS, natomiast wkład UIG ma być widoczny w praktycznym wdrożeniu wiedzy operacyjnej w zakresie sieci elektroenergetycznej oraz zastosowaniu magazynu Penty w celu poprawy bezpieczeństwa i niezawodności sieci.

 

Radosław Błoński

redakcja@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

REKLAMA
Komentarze

Nie wiem o co chodzi 21-03-2023 10:22

A konkretnie o co chodzi. Czy w szkole uczono lać wodę i teraz się wykazywać?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA