REKLAMA
 
REKLAMA

Mitsubishi zintegrował pompę ciepła z ładowarką EV

Mitsubishi zintegrował pompę ciepła z ładowarką EV
Mitsubishi Electric

Pompa ciepła zintegrowana z ładowarką do auta elektrycznego? Mitsubishi Electric połączył siły ze start-upem z Irlandii, tworząc rozwiązanie, które ma oferować prostą instalację, redukcję kosztów i ułatwienie integracji technologii niskoemisyjnych w domach i budynkach komercyjnych.

Japoński gigant technologiczny Mitsubishi Electric i irlandzki start-up EVHACS ogłosiły wprowadzenie na rynek pierwszego na świecie zintegrowanego systemu pompy ciepła i ładowarki do pojazdów elektrycznych.

Jedna multifunkcyjna jednostka

Zaprojektowane z myślą o użytkownikach domowych, deweloperach i przedsiębiorcach rozwiązanie łączy dwie kluczowe technologie w jednym urządzeniu: pompę ciepła do ogrzewania i chłodzenia oraz ładowarkę do samochodów elektrycznych. Dzięki temu wymagana jest tylko jedna instalacja, jedno podłączenie elektryczne i jedno urządzenie, co ma znacząco zredukować złożoność montażu i negatywny wpływ na estetykę budynków.

REKLAMA

W skład systemu wchodzi technologia pomp ciepła Mitsubishi Electric z serii Ecodan, Mr. Slim i M, zmodyfikowana przez EVHACS, aby mogła pełnić podwójną funkcję bez utraty wydajności. Ładowarka EV dostępna jest w dwóch wersjach: jednofazowej o mocy 7,4 kW oraz trójfazowej o mocy 22 kW.

Trzy możliwości

Kabel ładowania może zostać udostępniony na trzy różne sposoby. W ramach pierwszej dostępnej wersji kabel zakończony złączem Type 2 (standardowe dla ładowania prądem przemiennym AC) jest podłączony bezpośrednio do jednostki zewnętrznej pompy ciepła (jak na grafice powyżej).

W drugiej opcji z jednostki zewnętrznej wyprowadzona jest skrzynka przyłączeniowa, ze świetlnym indykatorem wskazującym na status ładowarki, która od wspomnianej jednostki może być oddalona do 20 m. Ze skrzynki przyłączeniowej następnie wyprowadzony jest kabel ładowania.

REKLAMA

Trzecia opcja również składa się z oddzielnej skrzynki przyłączeniowej wyprowadzonej maksymalnie 20 m od jednostki zewnętrznej, jednak w tym przypadku do dyspozycji kierowcy jest gniazdo zamiast kabla ładującego. Rozwiązanie to będzie szczególnie przydatne w przypadku komercyjnych obiektów.

Rozwiązanie smart dla budynków

System został zaprojektowany z myślą o inteligentnym zarządzaniu energią. Obsługuje dynamiczne bilansowanie obciążenia i może działać w ramach systemów zarządzania energią w budynkach (HEMS). Dzięki inteligentnym funkcjom planowania możliwe jest optymalne wykorzystanie taryf, unikanie przeciążeń i maksymalizacja komfortu przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia energii.

Dzięki specjalnej aplikacji użytkownik ma możliwość sterowania procesem ładowania (start/stop) oraz ustalenia harmonogramów i limitów ładowania. Urządzenie można również zintegrować z instalacją fotowoltaiczną.

Na stronie internetowej EVHACS nie udostępniono jeszcze karty katalogowej kompletnego systemu ani cennika. Podano jednak, że system będzie objęty gwarancją roczną w wersji standardowej lub trzyletnim okresem gwarancyjnym przy zakupie dodatkowego produktu (tzw. Service Pack).

Radosław Błoński 

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

REKLAMA
Komentarze

Brak komentarzy
 
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wywiady
Patronaty medialne