Poczta Polska wynajmie elektryki

Poczta Polska wynajmie elektryki
Poczta Polska

Ruszył ogłoszony przez Pocztę Polską przetarg na najem 20 elektrycznych samochodów dostawczych o ładowności do 800 kg i dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Pierwsza grupa elektryków ma trafić do pocztowej floty we wrześniu br.

Elektryczne auta trafią do oddziałów Poczty Polskiej z Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Szczecina, Warszawy oraz Wrocławia. Poczta skorzysta z 36-miesięcznego najmu wraz z serwisem pojazdów.

Wszystkie mają być wyposażone w systemy umożliwiające szybkie ładowanie.

REKLAMA

Poczta Polska podkreśla, że od ubiegłego roku prowadzi największe w Polsce testy aut elektrycznych dostępnych na krajowym rynku. 

W kwietniu ub. roku sprawdzono siedem marek aut o ładowności do 800 kg: Renault Kangoo Z.E., Zeppelin Goupil G4, Goupil G5,  Melex 381, 382, 391, Peugeot Partner Electric, Citroen Berlingo Electric, Nissan e-NV200, KOMEL – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych.

REKLAMA

Kierowcy Poczty Polskiej przez trzy miesiące sprawdzali m.in. właściwości jezdne (przyspieszenie, prędkość i hamowanie), komfort jazdy i ergonomię obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Oprócz aut przetestowano różne rodzaje stacji ładowania.

Obecnie trwają kolejne testy samochodów elektrycznych do 3.5 tony, tym razem o ładowności powyżej 800 kg. Bierze w nich udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku od niedawna: Renault Master Z.E., (wyjechał na polskie drogi w styczniu 2019 r.), Volkswagen e-Crafter (od czwartego kwartału 2018 r.), Maxus-Hitachi (od września 2018) oraz Mercedes e-Vito (od stycznia 2019 r.).

Poczta Polska jest największym operatorem logistycznym w kraju. Pracownicy Poczty Polskiej mają do dyspozycji 6 tys. pojazdów o ładowności 0,5–24 t, 60 proc. pojazdów jest w wieku poniżej 2,5 roku. Ponad 30 tys. listonoszy i kurierów dostarcza dziennie kilka milionów przesyłek.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o