Ogromne zamówienie na stacje ładowania dla Warszawy

Ogromne zamówienie na stacje ładowania dla Warszawy
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie

Rekordowe zamówienie na dostawę stacji ładowania autobusów elektrycznych, które będą jeździć po Warszawie, zdobyła zielonogórska firma Ekoenergetyka-Polska.

Wczoraj Ekoenergetyka-Polska podpisała umowę na dostawę 20 szybkich stacji ładowania, które obsłużą autobusy elektryczne Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie.

Wartość złożonej w postępowaniu przetargowym oferty Ekoenergetyki wyniosła 8,319 mln zł brutto i była niższa od ofert złożonych przez APS Energia (9,83 mln zł), Medcom (9,7 mln zł) oraz Siltec (19,9 mln zł).

REKLAMA

Kontrakt zawarty ze stołecznym przewoźnikiem przewiduje produkcję, uruchomienie i serwis stacji o łącznej mocy aż 8 MW.

Zamówione stacje będą mieć jednostkową moc 200 kW lub 400 kW i posłużą do ładowania autobusów elektrycznych podczas postoju na przystankach.

Ładowarki będą mieć możliwość zasilania autobusów zarówno przez pantograf jak i przez złącze plug-in typu CCS Combo 2.

Infrastruktura ma zostać uruchomiona w 2020 r. i wówczas stacje ładowania od Ekoenergetyki staną na siedmiu pętlach na terenie Warszawy: Wilanów (6×400 kW), Chomiczówka (4×400 kW), Szczęśliwiec (2×400 kW), Esperanto (2×400 kW), Browarna (2×400 kW), Nowodwory (2×400 kW) oraz Młynów (2×200 kW).

REKLAMA

Stacje ładowania zielonogórskiej firmy obsłużą rekordową liczbę elektrycznych autobusów, które kupią Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie.

Zakup ładowarek jest częścią projektu zakupu 130 autobusów elektrycznych dla Miejskich Zakładów Autobusowych, współfinansowanego w ramach unijnego Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”.

Kwota dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej to 180 mln zł, a przetarg na dostawę autobusów dla MZA wygrał Solaris, składając ofertę wartą ok. 400 mln zł. 

Do końca przyszłego roku Miejskie Zakłady Autobusowe mają zakupić w sumie 160 bezemisyjnych autobusów elektrycznych i 145 niskoemisyjnych pojazdów gazowych.

Zgodnie z założeniami władz miasta i zarządu MZA zakupy autobusów elektrycznych pozwolą m.in. na wyeliminowanie pojazdów spalinowych z Traktu Królewskiego, czyli najbardziej reprezentacyjnej ulicy stolicy.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.