Radom kupi autobusy elektryczne za 28,5 mln zł

Radom kupi autobusy elektryczne za 28,5 mln zł
Solaris

Solaris podpisał kolejną umową na dostawę autobusów elektrycznych na rynku polskim. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu zamówiło 9 Solarisów Urbino 12 electric wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Autobusy elektryczne będą ładowane także przez stacje ładowania dostarczone przez zielonogórską Ekoenergetykę.

W tym roku do Radomia trafiło już dziesięć autobusów elektrycznych firmy Solaris. W przyszłym roku kolejne dziewięć Urbino 12 electric pojawi się na drogach tego ponad 200-tysięcznego miasta, dzięki przetargowi ogłoszonemu przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu.

Oprócz pojazdów, kontrakt obejmuje również dostawę pojazdu technicznego z ładowarką mobilną, pięć ładowarek mobilnych dwuwyjściowych o mocy 2×40 kW każda oraz budowy stacji szybkiego ładowania pantografowego o mocy 250 kW na pętli autobusowej przy ul. Królowej Jadwigi.

REKLAMA

Autobusy elektryczne dla Radomia zostaną wyposażone w baterie Solaris High Power o łącznej pojemności ponad 120 kWh. Autobusy będą napędzane osiami z dwoma zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 125 kW każdy.

W ciągu dnia szybkie uzupełnianie energii odbywać się będzie za pomocą pięciopolowego pantografu umieszczonego na dachu pojazdów. Z kolei w nocy na terenie zajezdni będzie również możliwe tradycyjne ładowanie przez złącze plug-in.

Kontrakt o wartości prawie 28,5 mln złotych zostanie zrealizowany przez Solarisa do połowy lipca 2021 roku.

REKLAMA

Solaris podkreśla, że sprzedaż autobusów elektrycznych w Polsce rośnie dynamicznie, co czyni ją 5. krajem w Unii Europejskiej pod względem liczby autobusów elektrycznych w miastach. Ponad 76 proc. wszystkich elektrobusów wożących pasażerów w polskich miastach zostało wyprodukowanych w fabryce Solarisa w Bolechowie pod Poznaniem.

Autobusy elektryczne w Radomiu będą ładowane także za pomocą stacji, które zainstaluje Ekoeneretyka-Polska.

Zielonogórski producent dostarczy do Radomia jedne z najszybszych ładowarek w kraju – dwie stacje szybkiego ładowania Core Charger F o mocy 300 kW każda.

Urządzenia połączą się z autobusami za pomocą masztów Link One przeznaczonych do obsługi pantografów na dachu autobusów. Dodatkowo w szafkach przy maszcie będzie dostępny przewód z wtyczką typu plug-in Combo CCS type 2.

Ponadto na zajezdni radomskiego MPK przy ul. Wjazdowej zostaną zainstalowane cztery mobilne stacje ładowania dwuwyjściowe Plug Charger FX o mocy 80 kW każda (2 x 40 kW) oraz dwie mobilne stacje ładowania jednowyjściowe Plug Charger R o mocy 40 kW.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.