REKLAMA
 
REKLAMA

Elektryczne autobusy z Polski pojadą w Berlinie

Elektryczne autobusy z Polski pojadą w Berlinie
Fot. Solaris

Kolejna miejska spółka transportu publicznego złożyła zamówienie na elektryczne autobusy marki Solaris.

Flota berlińskiego przewoźnika Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) w ciągu najbliższych 2 latach powiększy się o 50 bezemisyjnych autobusów Solaris Urbino 18 electric.

Zamówienie zostanie zrealizowane w ramach wcześniej zawartej umowy, która przewidywała zakup przez przewoźnika nawet do 700 pojazdów w ciągu 8 lat. Zamówienie może zatem zostać rozszerzone o kolejne 650 e-busów.

REKLAMA

W tej chwili transport publiczny w Belinie obsługuje flota 140 bateryjnych Solarisów Urbino.

Pantograf lub plug-in

Model Solaris Urbino 18 electric będzie wyposażony w silnik asynchroniczny o mocy 240 kW, napędzany energią pochodzącą z nowej generacji baterii Solaris High Energy. Baterie te odznaczają się wysoką gęstością energii, a to przekłada się na wysoki zasięg operacyjny przy zachowaniu niskiej masy. Nowo zamówione modele będzie można naładować zarówno przez gniazdo plug-in, jak i pantograf.

Autorski system eSConnect producenta, w który wyposażone będą elektryczne autobusy, pozwoli zwiększyć efektywność operacyjną i usprawnić serwis pojazdów.

REKLAMA

Elektryczne Solarisy na europejskich drogach

Solaris realizuje zamówienia na autobusy bateryjne już od dekady. Po ulicach europejskich miast jeździ już prawie 2300 Urbino electric. Jak podaje producent, prawie 700 elektrycznych autobusów jego produkcji jest wykorzystywanych w 57 polskich miastach.

Warszawski przewoźnik także zamówił autobusy elektryczne od firmy Solaris. W ramach umowy w kilku transzach w latach 2024-2025 do Warszawy trafi 12 przegubowych Urbino 18 electric. Dołączą one do 150 zeroemisyjnych autobusów bateryjnych firmy Solaris od 2015 r. obsługujących transport publiczny w stolicy.

Niedawno włoski przewoźnik ATM Milano zamówił aż 105 przegubowych bezemisyjnych autobusów Solaris Urbino 18 electric. ATM Milano zamierza do 2030 r. usunąć ze swojej floty wszystkie autobusy z napędem konwencjonalnym.

Zamówienia na kolejne ponad 700 elektrycznych autobusów Solarisa są już zakontraktowane z terminem realizacji na lata 2024-2025.

Katarzyna Poprawska-Borowiec

katarzyna.borowiec@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

REKLAMA
Komentarze

Brak komentarzy
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA