
Nowe e-autobusy na warszawskich ulicach
Warszawski przewoźnik zamówił autobusy elektryczne od firmy Solaris. Pojazdy będą dostarczane do stolicy w kilku transzach w latach 2024-2025.
Warszawski przewoźnik zamówił autobusy elektryczne od firmy Solaris. Pojazdy będą dostarczane do stolicy w kilku transzach w latach 2024-2025.
Analizy Bloomberg New Energy Finance pokazują, że rynek pojazdów z napędem elektrycznym jest na fali wzrostowej, także w gospodarkach wschodzących. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż elektryków ma osiągnąć w tym roku wzrost o 50 proc.
Wyczekiwana premiera nowego samochodu elektrycznego Tesli – modelu Cybertruck – przyniosła informację o wprowadzeniu nowej funkcjonalności w postaci dwukierunkowego ładowania dzięki rozwiązaniu o nazwie Powershare.
W zakładzie produkcyjnym w Makowie Mazowieckim zaprezentowano polską elektryczną ciężarówkę e-Van stworzoną w ramach projektu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Polski producent infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych wprowadza najnowszy model ładowarki Axon Easy 400. Po zaprezentowaniu nowości na targach EV w Londynie firma otrzymała już kolejne zamówienie na ten zaawansowany model stacji ładowania DC o dużej mocy.
Pierwsze wodorowe autobusy zostaną dostarczone do Wałbrzycha za rok. To kolejne polskie miasto inwestujące w transport publiczny oparty na wodorze.
Z danych EEA wynika, że transport drogowy odpowiada za 71,7 proc. CO2 trafiającego do atmosfery. Aż 27,1 proc. zanieczyszczeń z tej puli tworzą natomiast ciężarówki*. Czy transport towarowy może być bardziej zrównoważony?
Warszawska firma Impact Clean Power Technology przedłużyła współpracę z producentem autobusów Solaris Bus & Coach na dostawy systemów bateryjnych w kolejnych latach.
W Kalifornii ruszył magazyn energii wykorzystujący baterie wcześniej używane w pojazdach elektrycznych. A konkretnie w modelu Honda Clarity.
Ten rok na rynku polskiej elektromobilności charakteryzuje się rekordową sprzedażą pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym. Według PSPA podtrzymanie tego trendu wymaga jednak rządowego wsparcia elektryfikacji transportu ciężkiego.
Jedną z kluczowych barier w rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych pozostaje czas potrzebny na realizację i przyłączenie takiej stacji do sieci. Nasi zachodni sąsiedzi radzą sobie z tym znacznie szybciej.
Francuskie miasto Pau, które było pionierem transportu wodorowego, w przyszłości prawdopodobnie zdecyduje się na pojazdy elektryczne. Przyczyną są wysokie koszty utrzymania taboru wodorowego i często występujące usterki.
W 2035 r. w Unii Europejskiej nie będzie można zarejestrować samochodów spalinowych. Zakaz ten będzie dla Polski wyzwaniem. – W bogatszych krajach, jak Niemcy, Francja czy Hiszpania, pojawi się bardzo dużo pojazdów elektrycznych, natomiast duża część używanych samochodów spalinowych trafi na biedniejsze rynki, w tym m...
Trwa nabór wniosków o dotacje do zakupu i leasingu pojazdów zeroemisyjnych w programie Mój Elektryk. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się dopłaty do leasingu. Zostało na nie mało pieniędzy, jednak budżet tej ścieżki programu ma zostać zwiększony.
Europejski Urząd Statystyczny (Eurostat) podał dane na temat sprzedaży samochodów elektrycznych i hybrydowych w Unii Europejskiej w ostatnich pięciu latach.