"RZ": Polacy niechętnie zmieniają sprzedawcę energii

"RZ": Polacy niechętnie zmieniają sprzedawcę energii
Energa press

{więcej}Mimo, że sprzedawcę energii możemy zmieniać już od roku 2007, na taki ruch zdecydowało się do tej pory zaledwie 114,5 tys. z 15 mln odbiorców. 

Jak wskazują eksperci, których cytuje „Rzeczpospolita”, powodem małego zainteresowania Polaków zmianą sprzedawcy energii są relatywnie nieduże korzyści, które możemy w ten sposób odnieść.

Zdaniem Leszka Juchniewicza, byłego prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, na zmianie sprzedawcy energii możemy zaoszczędzić w skali roku zaledwie od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych.

REKLAMA
REKLAMA

„RZ” informuje, że przełomem na rynku może okazać się wprowadzenie jednego wzoru umowy dotyczącej przeniesienia rachunku na prąd, co ma nastąpić w przyszłym roku – zamiast osobnych umów na sprzedaż i dystrybucję. 

Jak podkreśla „RZ”, sprzedawcy energii zaczynają też coraz aktywniej walczyć o klienta i podaje przykład Tauronu, który energię będzie sprzedawać we współpracy z operatorem komórkowym T-Mobile. Z kolei Energa chce zachęcić do swojej oferty połączoną z programem lojalnościowym umową na 3 lata, która ma przynieść w tym czasie oszczędności na poziomie 600 zł. 

„RZ” zwraca także uwagę, że w obliczu spadku cen energii na rynku hurtowym sprzedawcy energii będą mogli zwiększyć swoją marżę, która obecnie wynosi ok. 10 zł/MWh. Rynek odbiorców korzystających z taryfy G stanie się dla nich jeszcze atrakcyjniejszy.  

gramwzielone.pl