Pierwszy Kaufland w Polsce zasili fotowoltaika

Pierwszy Kaufland w Polsce zasili fotowoltaika
Kaufland

Na jednym ze sklepów Kauflanda we Wrocławiu pojawiła się duża instalacja fotowoltaiczna. Według szacunków fotowoltaika zaspokoi kilkanaście procent rocznego zapotrzebowania obiektu na energię elektryczną.

Wrocławski sklep Kaufland przy ulicy Długosza jest pierwszym punktem należącym do sieci, który został wyposażony w panele fotowoltaiczne. Montaż instalacji na dachu marketu został już ukończony, a produkcja energii zostanie uruchomiona jeszcze w tym miesiącu.

Instalacja fotowoltaiczna o mocy ponad 167 kWp będzie w stanie pokryć do 14 procent rocznego zapotrzebowania marketu na energię elektryczną.

REKLAMA

W przyszłości klienci sklepu będą mogli na bieżąco śledzić, ile prądu udaje się w nim zaoszczędzić dzięki zastosowaniu fotowoltaiki. Ma to umożliwiać specjalna aplikacja, która na multimedialnych ekranach umieszczonych w sklepie będzie informować o efektach pracy fotowoltaiki znajdującej się na dachu.

Market we Wrocławiu jest pierwszym punktem na mapie sklepów Kaufland, który wyposażono w panele fotowoltaiczne.

Kaufland podkreśla, że inwestycja w fotowoltaikę to kolejne z działań ukierunkowanych na ograniczanie zużycia energii.

REKLAMA



W 2018 roku sieć wdrożyła system zarządzania energią według normy ISO 50001. Opracowano również wewnętrzny system optymalizacji zużycia energii. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu można nadzorować zużycie energii we wszystkich sklepach, centrach dystrybucji oraz budynkach administracji należących do sieci.

Kaufland stawia również na energooszczędne oświetlenie LED, które znajduje się w każdym nowo powstałym czy zmodernizowanym sklepie. W wybudowanych od 2012 r. placówkach sieć nie używa do ogrzewania takich paliw jak węgiel, olej, gaz czy drewno – ogrzewanie następuje prawie wyłącznie dzięki odzyskowi ciepła odpadowego z instalacji chłodniczych.

Inwestując w fotowoltaikę, Kaufland idzie w ślady innych sieci marketów, które zdecydowały się na takie inwestycje. Liderem w tym zakresie w naszym kraju jest sieć sklepów Dino, która zamontowała instalacje fotowoltaiczne już na ponad 400 obiektach, a w planach ma montaż PV na dachach kolejnych 400. Te inwestycje mają zostać zrealizowane do przyszłego roku.

W efekcie moc wszystkich instalacji fotowoltaicznych na sklepach Dino wyniesie 33 MW. W przyszłym roku powinno to pozwolić na zredukowanie emisji CO2 o około 24 tys. ton.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.