Pierwsze elektryczne bolidy Formuły E zostały przekazane zespołom

Pierwsze elektryczne bolidy Formuły E zostały przekazane zespołom
Qualcomm flickr cc-by-2.0

{więcej}13 września br. w Pekinie rozpocznie się pierwsza seria wyścigów Formuły E. Organizatorem projektu jest Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA. Pierwsza seria wyścigowa potrwa do czerwca 2015 r.

Po okresie testów i przygotowań pierwsze w pełni elektryczne bolidy Spark-Renault SRT_01E zostały przekazane w Donington (Wielka Brytania) 10 zespołom, które będą brać udział w mistrzostwach Formuły E.

– Wspólnie z kolegami z firmy Spark bardzo cieszymy się z dostarczenia stajniom Formuły E pierwszych 10 egzemplarzy bolidu Spark-Renault. Jest to niemały wyczyn, ponieważ chodzi o pierwszy w 100% elektryczny, krótkoseryjny bolid na świecie o takich osiągach. To kolejny dowód entuzjazmu konstruktorów Renault Sport oraz doskonałego opanowania przez nich nowych technologii związanych z napędem elektrycznym – powiedział Patrice Ratti, dyrektor generalny Renault Sport Technologies (za wp.pl).

REKLAMA

Elektryczny bolid Spark-Renault został specjalnie zaprojektowany dla Formuły E, a prace nad nim trwały ponad 10 miesięcy. Dostawcą silnika elektrycznego, a także skrzyni biegów i układów elektronicznych jest firma Spark Racing Technologies.

W bolidzie elektrycznym zostanie wykorzystany system RESS (Rechargeable Energy Storage System). Jest to urządzenie do magazynowania energii za pomocą nośnika (np. koła zamachowego, kondensatora czy baterii).

REKLAMA

Elektryczny silnik, skonstruowany przez McLaren Electronic Technologies, waży 26 kg i posiada 270 KM mocy maksymalnej.

Samochody Formuły E mogą być ładowane podczas treningów, kwalifikacji, wyścigu i innych określonych momentów podczas weekendu wyścigowego. Za bezprzewodowe ładowanie samochodu odpowiedzialne są Drayson Racing i jego techniczny partner QualcommHALO. 

– Opracowanie, dostrojenie i wyprodukowanie samochodu wyścigowego równie innowacyjnego co Spark-Renault SRT_01E w tak krótkim czasie było wyzwaniem, z którego podjęcia jesteśmy szczególnie dumni. Współpraca z poszczególnymi partnerami przebiegała wyjątkowo dobrze, a wkład specjalistów z Renault Sport okazał się decydujący przy opracowywaniu tego niezawodnego i jednocześnie bezpiecznego bolidu o tak wysokich osiągach. Ogromnie cieszymy się z owoców naszej współpracy z Renault – mówił Frédéric Vasseur, prezes Spark Racing Technologies (za wp.pl).

Jednym z uczestników projektu, który dołączył do elitarnego grona Formuła E Drivers Club jest Kuba Giermaziak, kierowca zespołu Verva Racing Team.

gramwzielone.pl