Elektryczne autobusy Solarisa będą jeździć bez przerw na ładowanie
![Elektryczne autobusy Solarisa będą jeździć bez przerw na ładowanie](https://cdn.gramwzielone.pl/wp-content/uploads/post/9041/d-9041-small_rect-63e0d2fb760d7-77705ccd2808ef7b77252dcc1ca2e15c.png)
{więcej}Polski producent autobusów testuje tzw. pantograf, czyli urządzenie, za pomocą którego będą ładowane elektryczne autobusy podczas chwilowych postojów na przystankach.
Solaris produkuje już autobusy zasilane energią elektryczną. Autobusy z napędem hybrydowym jeżdżą już m.in. po polskich miastach, a pierwsze w 100-procentach zasilane energią elektryczną autobusy Solarisa – model Urbino – jeżdżą w austriackim Klagenfurcie i wkrótce także pojawią się w Dusseldorfie oraz Brunszwiku.
Jak informuje PAP, powołując się na Mateusza Figaszewskiego z Solarisa, właśnie do Brunszwiku polski producent dostarczył rozwiązanie pozwalające na ładowanie elektrycznych autobusów w czasie ich pracy. Będzie to możliwe dzięki systemom ładowania indukcyjnego znajdującym się pod jezdnią – w miejscach, w których zatrzymuje się autobus.
Solaris opracował także alternatywny sposób ładowania elektrycznych autobusów, który jest wzorowany na zasilaniu stosowanym w trolejbusach. – Na dachu autobusu zamontowane jest specjalne ramię z głowicą, które przypomina wyglądem pantograf. Po dojechaniu na przystanek, przy którym na odpowiedniej wysokości zainstalowana jest specjalna konstrukcja, autobus automatycznie podnosi ramię i ładuje się – informuje Polska Agencja Prasowa.
– Już krótki czas ładowania wystarczy, aby autobus pokonał kolejny odcinek, do następnej stacji ładowania. Platformę można zainstalować w ramach istniejącej już infrastruktury przystankowej lub na osobnym filarze. Ładowanie baterii jest niezauważalne dla pasażerów i nie ma wpływu na czas postoju autobusu na przystanku. Trwa tyle, ile wsiadanie i wysiadanie przewożonych osób. W zależności od planowanego rozkładu jazdy autobusu i trasy, po której się porusza, można dobrać zarówno optymalne metody zasilania pojazdu, jak i wielkość zastosowanych w autobusie baterii – PAP cytuje Mateusza Figaszewskiego z Solarisa.
gramwzielone.pl