
Equinor rezygnuje z morskiego rurociągu wodorowego do Niemiec
Equinor nie będzie eksportował tzw. niebieskiego wodoru do Niemiec. Norweski koncern wskazuje kilka kluczowych powodów rezygnacji z projektu.
Equinor nie będzie eksportował tzw. niebieskiego wodoru do Niemiec. Norweski koncern wskazuje kilka kluczowych powodów rezygnacji z projektu.
Komisja Europejska rozpoczęła przyjmowanie wniosków dotyczących infrastruktury energetycznej oraz projektów wodorowych, które mogą stać się tzw. przedmiotem wspólnego zainteresowania (PCI) lub przedmiotem wzajemnego zainteresowania (PMI). Realizacja projektów o takich statusach wiąże się z konkretnymi korzyściami.
Przewoźnik transportu publicznego z Kolonii wprowadził do ruchu miejskiego pierwsze przegubowe autobusy wodorowe marki Solaris. Flota autobusów napędzanych wodorem w tym mieście dotychczas liczyła 46 pojazdów.
Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKIŚ) przygotowało program wsparcia inwestycji wodorowych w Polsce. Wpisuje się on w unijny plan zwiększenia zdolności produkcyjnych w zakresie wodoru odnawialnego i niskoemisyjnego. Program o budżecie ponad 600 mln euro ma ruszyć jeszcze w tym roku.
Znamy zwycięzcę międzynarodowego konkursu branży autobusowej. Tytuł Bus of the Year 2025 zdobył pojazd wodorowy.
Węgierski koncern paliwowy ruszył z produkcją odnawialnego wodoru, który zamierza wykorzystywać do produkcji paliw. W ten sposób chce obniżyć emisyjność rafinerii zgodnie ze swoją długoterminową strategią.
Przedstawiciele polskich firm, parlamentarzyści oraz dziennikarze zwiedzili duńskie zakłady, które na skalę przemysłową produkują zielony wodór i e-metanol. Był to jeden z punktów misji gospodarczej polskich firm do Danii pod nazwą „Building the Wind Power Supply Chain Together”.
Firma KABAR, lider w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań dla ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, zainwestowała w specjalistyczne szkolenie wodorowe prowadzone przez firmę SIMPLE H2, pierwszego polskiego producenta elektrolizerów PEM...
Kolejne europejskie miasta stawiają na wodorowy transport publiczny. Zeroemisyjne pojazdy do francuskiego Belfort i niemieckiego Kerpen dostarczy firma Solaris.
Prawie 9 mln euro z unijnego programu Clean Hydrogen Partnership pozyskał, jako pierwszy w Polsce, międzynarodowy projekt wodorowy HySPARK. Realizuje go Orlen wraz z konsorcjum 17 partnerów. Celem jest stworzenie pojazdów wodorowych i przetestowanie ich na potrzeby lotniska oraz komunikacji miejskiej.
Prywatny czeski przewoźnik zamówił autobusy wodorowe marki Solaris. Dostawy Urbino 12 hydrogen zaplanowano na koniec 2025 r.
Grupa Polsat Plus otrzymała dofinansowanie na budowę ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru oraz instalacji do produkcji zielonego wodoru.
Przy fabryce firmy Promet-Plast już teraz działa farma wiatrowa, magazyny energii, pierwszy w kraju elektrolizer PEM do produkcji zielonego wodoru i jedna z największych elektrowni agrofotowoltaicznych w Europie. Plany inwestora idą jednak dużo dalej. Już w tym miesiącu rusza budowa grawitacyjnego magazynu energii.
Ministerstwo klimatu przedstawiło stawki opłat, które będą musieli ponieść w przyszłym roku operatorzy stacji ładowania samochodów elektrycznych oraz punktów tankowania gazu ziemnego lub wodoru. Dotyczyć one będą także dostawców usług ładowania.
Neso to marka stacji tankowania wodorem samochodów i autobusów budowana przez Grupę Polsat Plus i ZE PAK. Kolejną stację otwarto w Gdańsku. Wodór ze stacji zasili zeroemisyjne autobusy, które właśnie wyjeżdżają na ulice miasta.