LG Electronics zapowiada przejęcia na rynku HVAC

LG Electronics zaprezentował nową strategię rozwoju, której celem jest osiągnięcie pozycji globalnego dostawcy rozwiązań HVAC do 2030 r. Mają pomóc w tym przejęcia, jak zrealizowana ostatnio akwizycja norweskiego producenta rozwiązań do podgrzewania wody.
W nowej strategii LG zakłada, że do 2030 r. stanie się globalnym liderem rynku HVAC, a przychody spółki z działalności w tym obszarze wyniosą 14,5 mld dolarów. Osiągnięcie takiej skali biznesu mają zapewnić przejęcia firm z rynku HVAC. Ostatnio LG nabyło 100% udziałów w OSO – norweskim producencie rozwiązań do podgrzewania wody.
Priorytetem chłodzenie centrów danych
Firma zamierza zwiększać przychody z działalności B2B w sektorze przemysłowym i komercyjnym, w tym w obszarze chłodzenia centrów danych AI, oraz rozwijać zlokalizowane rozwiązania grzewcze i chłodnicze.
LG zakłada, że globalny rynek agregatów chłodniczych osiągnie wartość 12 mld dolarów do 2027 r. Firma planuje osiągnąć 720 mln dolarów przychodów w tym obszarze w ciągu dwóch lat. Oferta LG ma objąć technologie chłodzenia dla centrów danych, m.in. systemy cieczy chłodzącej do bezpośredniego chłodzenia chipów serwerowych, chłodzenie powietrzne z wykorzystaniem agregatów chłodniczych oraz rozwiązania zgodne z zasilaniem prądem stałym. W 2025 r. LG prognozuje ponad trzykrotny wzrost zamówień w tym segmencie.
Aby opracować rozwiązania dla centrów danych AI, koreańska firma uruchomiła laboratorium testowe w zakładzie produkcji chillerów w Pyeongtaek. Obiekt pozwala na symulowanie różnych warunków pracy serwerowni i testowanie nowych rozwiązań. LG prowadzi również pilotażowe testy technologii chłodzenia cieczą wspólnie z LG U+, dostawcą usług cyfrowych i telekomunikacyjnych.
LG zwiększa obecność na rynku komercyjnym, realizując projekty dla centrów logistycznych i kompleksów handlowych. Przykłady to instalacja systemu Multi V i w centrum logistycznym w Tuas w Singapurze oraz dostarczenie chillerów o wydajności 28 000 RT dla kompleksu The Avenues-Riyadh w Arabii Saudyjskiej.
Firma rozwija też segment usług cyfrowych, zwiększając udział przychodów niezwiązanych ze sprzętem z 10% do 20%. W ofercie znajdują się m.in. platforma Building Energy Control (BECON), oparta na AI, umożliwiająca analizę zużycia energii w czasie rzeczywistym, oraz system cyfrowego bliźniaka dla centrów danych, przewidujący generowanie ciepła przez serwery i optymalizujący pracę HVAC.
Nowe kierunki ekspansji
W ramach nowej strategii LG chce zwiększyć skalę działalności w krajach Globalnego Południa. Firma wzmacnia obecność w Indiach, gdzie powstaje nowe centrum rozwoju produktów oraz linia produkcyjna w fabryce Sri City z wydajnością 1,5 mln jednostek klimatyzacyjnych rocznie. Otwarcie tego obiektu planowane jest na 2026 r.
Fabryki LG w Polsce
W naszym kraju LG Electronics ma fabrykę w Mławie, w której produkuje sprzęt elektroniczny, przede wszystkim odbiorniki telewizyjne z ekranami LED i OLED, a także monitory.
W Polsce działa także inna spółka koreańskiej grupy – LG Energy Solutions, która w Biskupicach pod Wrocławiem produkuje baterie do samochodów elektrycznych. Jest to największy tego rodzaju zakład produkcyjny w Europie.
Polska fabryka LG Energy Solutions ma wkrótce produkować także stacjonarne magazyny energii. Więcej na ten temat w artykule: Produkcja magazynów energii LG ruszy pod Wrocławiem już w 2025.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.